Разчистването на срутището в Искърското дефиле ще отнеме няколко дни
- Пътно строителство
- Текст:
Интензивните валежи и рязката смяна на температурите доведоха до много срутищни процеси. Има ерозия на скалните масиви. Разчистването на срутището в Искърското дефиле ще отнеме няколко дни. Направена е организация и на място вече работят 8 специализирани машини, които разчистват падналите над 4000 тона скална маса. Това коментира в предаването „Лице в лице“ министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова, съобщиха от пресцентъра на министерството.
Целият терен ще бъде обходен, проверен и където геолозите са препоръчали, ще бъде направено допълнително укрепване. Веднага ще започне проектиране за анкериране и укрепване на срутището, включително на съседния скат, където е констатирана пукнатина. Ще бъдат монтирани високоякостни мрежи. Масивът в момента се обрушва, за да работят безопасно тежките машини и да запазим здравето на хората на терен, каза още Аврамова.
Агенция „Пътна инфраструктура“ вече е направила проект за трайно укрепване на софийската част от пътя през Искърското дефиле. Продължават усилията на агенцията по укрепване на всички скатове в дефилето.
На въпрос за свлачището по пътя за Рилския манастир министърът коментира, че предстои изпълнението на втория етап от проекта, който е претърпял промени. Досега е изпълнен само първият етап от него. Предложението на геолозите е да се направи тунел, който да не дава възможност в случай на ново свличане, камъните да падат на пътя, а да бъдат отвеждани от платното.
Твърдо съм против да се абсолютизира, че всички строежи в България са некачествени. Когато има проблем, той си има своето име. Може да е проектант, строител или строителен надзор, който трябва да упражнява контрол на качеството на строителството, заяви още регионалният министър в отговор на въпрос. Затова са повишени гаранционните срокове за строителството на пътища, като за магистралите той вече не е 5, а 7 години. Приети са промените, които предложихме в Закона за устройство на територията, за повишаване на контрола върху строителството и върху фирмите за упражняване на надзор, както и санкциите при неизпълнена дейност. Другата промяна в закона предвижда да няма възможност лаборатория на строителя да бъде ползвана от надзора при дейности, свързани с контрола на качеството, обясни министър Аврамова.
Строежът на АМ „Хемус“ напредва, дейностите се изпълняват в срок. Амбицията ни е 2024 г. хората да почиват във Варна, пътувайки по магистрала, допълни Аврамова.
Важната за Северозападна България отсечка Видин – София, която в голямата си част ще бъде с магистрален габарит, трябва да стане факт през 2024 г. Проектира се АМ „Черно море“, за да бъде затворен магистралният пръстен. Строят се магистралите „Струма“ и „Европа“. В България никога не се е строило толкова много и толкова концентрирано за няколко години, заяви министърът.
Още по темата във
facebook