Renault ще закрие 14 600 работни места, след като коронавирусът вся хаос в автомобилната индустрия

Renault ще закрие 14 600 работни места, след като коронавирусът вся хаос в автомобилната индустрия Снимка: Gulf Today

Renault съкращава 14 600 работни места като част от ревизия, предназначена да намали разходите и да помогне на френския производител на автомобили да оцелее от пандемията на коронавирус. Около 4600 позиции ще бъдат елиминирани във Франция, а още 10 000 на други пазари.


Компанията обяви в петък (22 май), че ще намали фиксираните разходи с над 2 милиарда евро през следващите три години. Тя също така планира да намали броя на автомобилите, които произвежда всяка година, от 4 милиона на 3,3 милиона до 2024 г. и ще спре да продава автомобили с марка Renault в Китай. Изпълнението на плана ще струва около 1,2 милиарда евро.


Renault е част от най-големия автомобилен съюз в света, заедно с Nissan и Mitsubishi. По-рано тази седмица компаниите обявиха, че ще произвеждат по-малко модели, ще споделят производствени сили и ще се съсредоточат върху съществуващите географски и технологични предимства на всеки производител на автомобили, докато се опитват да намалят разходите на фона на пандемията от коронавирус.


Renault заяви, че промените са необходими поради забавянето на световния автомобилен пазар, мащаба на икономическия спад от пандемията, както и по-строгите стандарти за вредни емисии. Компанията изпитваше проблеми преди коронавируса, отчитайки най-лошите си финансови резултати миналата година от десетилетие насам, като нетната печалба спадна с 99% до едва 19 милиона евро.


Кризата с COVID-19 само влоши съществуващата ситуация - каза в петък действащият изпълнителен директор Клотилде Делбос при разговор с анализатори. - Тази неблагоприятна икономическа среда показа границите на нашия бизнес модел, който заложи на безпрецедентен растеж на развиващите се пазари и следователно на рекордни продажби."


Акциите в Renault са спаднали с близо 50% за годината и компанията е в обсъждане с френското правителство, което притежава 15% дял, за условия за заем от 5 милиарда евро. При бившия главен изпълнителен директор - Карлос Госн, производителят на автомобили следваше агресивна стратегия за разширяване, като се стремеше да управлява обемите на продажбите чрез това, което Делбос определи като „разнообразен, сложен и скъп състав".


Ние плащаме цената на този модел днес - каза Делбос. - Нашите непрекъснато увеличаващи се размери и структурни разходи са определени за растеж, който не се състоя."


Renault ще намали разходите за инженерство, производство, продажби и администрация, каза тя. Компанията, в която работят 180 000 души по целия свят, заяви, че ще се консултира със синдикати относно преструктурирането на някои от заводите си във Франция.


Планираните промени са основни, за да се гарантира устойчивостта на компанията и нейното развитие в дългосрочен план“, казва в изявление председателят Жан-Доминик Сенард.


Производителите на автомобили са в разгара на болезнен спад в световен мащаб, като продажбите падат през последните две години след рекордната 2017 г. Пандемията на коронавирус е задълбочила спада, хвърляйки смут в индустрия, която се бори с огромното предизвикателство за преминаване от двигатели с вътрешно горене към електрически превозни средства за справяне с климатичната криза.


Във вторник френският президент Еманюел Макрон обяви пакет от 8,8 милиарда долара помощ за автомобилната индустрия в страната. Лука де Мео, който преди това е бил президент на марката SEAT на Volkswagen, започва работа като нов главен изпълнителен директор на Renault от 1 юли.


Решението да се изтегли марката Renault от Китай е част от новата стратегия на алианса, която ще позволи на всеки член да поеме водеща роля в конкретни географски региони, като останалите членки ще следват примера. Nissan ще тръгне в посока Северна Америка, Близкия изток и ключовите пазари в Азия, включително Китай и Япония. Renault ще заеме първа позиция в Европа и Южна Америка, а на Mitsubishi са назначени части от Югоизточна Азия и Океания.


В четвъртък Nissan обяви, че намалява производствения капацитет с 20% и затваря завод в Испания като част от ревизията.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: