Близо 70% от млечните и месните продукти в големите вериги са български
- Маркетинг
- Текст:
Проучване на Сдружението за модерна търговия показва, че близо 70% от млечните и месните продукти в големите търговски вериги са български. Това съобщава БНР. Данните от проучването показват, че най-сериозен (73%) е делът на българското производство при хляба и хлебните изделия, като има вериги, в които те са 100% местни.
По отношение предлагането на български стоки най-сериозен е проблемът при плодовете и зеленчуците - по-малко от половината (44%) от тези продукти в големите вериги са произведени у нас. В тази категория обаче трябва да се отчете фактът, че поради географското си разположение България може да произвежда само една част от плодовете и зеленчуците, които хората биха искали да закупят, уточняват от Сдружението за модерна търговия.
Българските продукти се доставят от между 160 и 600 родни доставчици, с които работи всяка от шестте вериги - членове на сдружението. Продажбите на родна продукция за 8 месеца за 2020 г. са за над 1,1 млрд. лв. Изпълнителният директор на сдружението Йордан Матеев се надява българските производители да се възползват от шанса да спечелят потребителите с качествени храни на конкурентни цени
В последния ден на 2020 г. членовете на сдружението подписаха меморандум, с който се ангажират с конкретни мерки в подкрепа на българските производители. Меморандумът предвижда мерки, които са продължение на дългогодишната политика на водещите ритейлъри у нас за партньорство с родния земеделски сектор:
- Осигуряване на площи в търговските обекти за българските продукти;
- Маркетингова подкрепа за по-разпознаваеми български продукти;
- Предоставяне на място за фермерски пазари и събития на производители;
- Обучения за малки и средни регионални производители и подпомагане при сертифициране на бизнеса им;
- По-бързо разплащане с производителите и срещи за договаряне на условия;
- Участие в работни групи относно предизвикателствата в земеделския сектор;
- Мерките ще се прилагат съобразно спецификите на бизнес модела на ритейлърите.
Сдружението за модерна търговия е юридическо лице с нестопанска цел, обединяващо 11 търговски вериги в България.
Още по темата във
facebook