През 2021 г. в системата на железниците влизат 15 нови локомотива
- ЖП и метро транспорт
- Текст:
До средата на 2021 г. в системата на железницата влизат 15 нови локомотива, които ще обслужват основните и най-натоварени направления на страната. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на откриването на жп гара Подуяне, пускането в експлоатация на два нови локомотива „Сименс Смартрон“ и представянето на нова тежка механизация за поддръжка и ремонт на железния път, съобщиха от пресцентъра на Министерството.
„Днес отбелязваме три събития, които са неразривно свързани под мотото „обновление на железницата“. Тук виждаме резултатите от дълъг процес на реформи, който минава през погасяване на огромните дългове на БДЖ и продължава с колосални инвестиции в железницата през следващите няколко години“, заяви министър Росен Желязков.
„БДЖ подписаха допълнително споразумение с изпълнителя за още 5 локомотива, които ще бъдат доставени до юни 2021 г.“, посочи транспортният министър. Той допълни, че това са първите нови локомотиви, закупени от 1986 г. насам. „В бюджета за следващата година е заложено увеличение с 200 млн. лева за капиталови трансфери и субсидии, от които близо 115 млн. лева са за подвижен състав“, акцентира Росен Желязков.
По думите му за първи път държавата ще има възможност да кандидатства за европейско финансиране за закупуването на тягов състав. „В рамките на Механизма за устойчивост и възстановяване се предвиждат над 750 млн. лева за жп инфраструктура и 250 млн. лева за нови влакове“, обясни още министърът.
По отношение на обновеното приемно здание на жп гара Подуяне, министърът посочи, че проектът е отличен пример за ефективното управление на пространствата и ревитализация на градските райони, в полза на жителите и пътниците на железницата. „Само за 2019 г. през жп гара Подуяне са преминали 147 000 пътници“, коментира Желязков.
В рамките на събитието бяха представени и два нови високотехнологични влекача, собственост на Национална компания „Железопътна инфраструктура“, с които ще се осигури по-бърза и ефективна поддръжка на железния път в страната.
Още по темата във
facebook