Ренесансът на нощните влакови маршрути из Европа

Ренесансът на нощните влакови маршрути из Европа Снимка: pixabay

Четири европейски национални железопътни компании обещаха нови нощни маршрути, които да свързват 13 от големите европейски градове. Това ще бъде най-голямото разширение на нощната мрежа на стария континент от много години насам и се очаква с нарастващо нетърпение

Инвестицията от 500 милиона евро, обявена от държавните железници на Германия, Австрия, Франция и Швейцария, става факт една година, след като германското правителство обяви, че железниците ще имат решаваща роля за намаляването на въглеродните емисии от самолетните пътувания, съобщава Reuters.

Нощните влакове все още се използват широко в Източна Европа по маршрути като Санкт Петербург–Москва, но в Западна Европа в продължение на десетилетия те са неатрактивни и в пълен застой.

Предвидените нови маршрути ще се експлоатират от австрийската OeBB, която ще разполага с 20 нови влака. От декември следващата година спалните вагони ще се движат от Виена до Париж през Мюнхен и от Цюрих до Амстердам през Кьолн и ще превозват до 1,4 милиона пътници всяка година.

След две години ще бъдат добавени и нощните линии от Берлин до Брюксел и Париж и от Цюрих до Барселона.

Германският министър на транспорта Андреас Шайер коментира, че този вид пътувания ще имат благоприятно въздействие върху климата и околната среда, посочва още Reuters. А австрийският министър по климата Леоноре Гюслер от своя страна ги нарича „бъдещето на климатичната мобилност в Европа“,

Очаква се скоро да бъдат изнесени повече подробности за проекта.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: