БТПП: Рано е да се говори за растеж, първо да намалим спада
- Коментари
- Текст:
Малко са секторите, които се възползваха от възможностите на кризата. Голяма част от фирмите изпитват затруднения. Това каза пред БНР председателят на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) Цветан Симеонов.
Проучванията на БТПП показват висок дял на песимизма сред представителите на бизнеса. „Два, в някои елементи три пъти по-негативен от същия период за миналата година. А бизнесът е най-добрият индикатор за това какво ще ни се случи в предвидимо бъдеще“, посочи Симеонов.
„Рано е да говорим за растеж, по-скоро трябва да се опитаме да намалим спада - очертава се 7%“, коментира Цветан Симеонов в предаването „Преди всички“. По думите му оптимизмът от лятото се е оказал прибързан.
„Като че ли досега се обръщаше повече внимание на това да се задържи с всички сили съществуващият бизнес на терена, а в едната си част това послание е грешно“, отбеляза ЦветанСимеонов. Той смята, че при достатъчно данни и анализ за сектора, в който някой работи, при недобри перспективи той трябва да се преориентира навреме.
„Всички фирми трябва да си огледат стопанството, вътрешната дейност, да видят до каква степен могат да усъвършенстват броя на служителите.“
Относно резкия ръст в броя на безработните, председателят на БТПП прогнозира, че „още известно време ще продължи тенденцията към освобождаване на работници и служители“.
Малките и микропредприятията не бива да се притесняват от това, че нямат капацитет, достатъчно пари и информация, изтъкна Симеонов и ги посъветва „да кроят смели планове“, защото банките могат да оценят дали един бизнес план е осъществим или не, отпускайки нисколихвени кредити.
Многото условия за ползването на мерките в подкрепа на бизнеса и тромавата администрация са попречили на част от фирмите да се възползват в началото на кризата, посочи Цветан Симеонов, според когото са били направени големи стъпки, но административно процедурите трябва да се опростят.
„Нашата администрация не може да въведе електронно правителство и всичко върви ужасно мудно и мъчително.“
„Фирми продължават да нямат сайтове, а искат да останат на пазара в условия, когато всичко минава през дигитализацията“, подчерта още Цветан Симеонов.
Още по темата във
facebook