Епохата на роботите настъпва със социалното дистанциране
- Важно от "Икономика"
- Източник: euronews
- Автор:
Снимка: pixabay
Коронавирусът разбърка картите на международния бизнес, но перспективите не са толкова безнадеждни.
Как бизнесът се справя с рецесията чрез електронната търговия? Означава ли социалното дистанциране край на индустрията за забавления на живо? Вярно ли е да се каже, че коронавирусът е ускорил настъпването на ерата на умните машини?
Бизнес без контакти
Коронавирусът разбърка картите на международния бизнес, но перспективите не са толкова безнадеждни, тъй като все повече компании виждат нови перспективи в работата онлайн.
Халид Елигибали от близкоизточното поделение на групата Mastercard разказва за тенденциите в бизнеса и поведението на потребителите след пандемията:
„Според мен не е вярно да се твърди, че цялата икономика беше засегната от пандемията. Има сегменти, цели индустрии, където растежът се увеличава в геометрична прогресия.
Нека ви дам един забавен пример: преди кризата аз лично бях абониран само за една стрийминг услуга, днес съм абониран за пет. Сигурен съм, че много потребители промениха поведението и навиците си по един и същи начин. Така че някои отрасли очевидно печелят от това.
Разбира се, има и пострадали - това е туристическият сектор, пътуванията, ресторантьорството и хотелиерството. Те трябва да променят своите бизнес модели. Няма по-добър стимул от това да оцелееш. Днес някои познати канали за доходи, например с физически посещения на клиенти в търговски центрове, просто престанаха да съществуват.
Що се отнася до нашия сектор, безкасовите плащания, проучванията показват, че огромна част от клиентите не искат да използват пари в брой от съображения за хигиена. 80% от анкетираните заявиха, че няма да се върнат към банкнотите и монетите в бъдеще. Преживяваме ера на смяна на навиците, неотменима смяна на вектора. Това ще доведе до развитието на нови индустрии и пазарни сегменти."
Болници вместо фестивали
Развлекателната индустрия в обичайната си форма е несъвместима с новите изисквания за социална дистанция. Означава ли това край на ерата на театрите и музикалните фестивали?
Ето мнението на ръководителя на Production Ressource Group, доставчик на технологии за развлекателната индустрия - от шоу на Бродуей на живо до олимпийски церемонии.
Как се отрази пандемията на бизнеса в този сектор?
Джер Харис, председател на Production Ressource Group:
„За нас, за нашата компания, светът спря. Обикновено генерираме до 20 милиона долара доходи седмично. И изведнъж - бум, тотално спиране. Бяхме принудени да уволним служителите си в цял свят. В ресторантьорския сектор поддържането на социална дистанция е някак си възможно, но организирането на шоу на Бродуей, например, няма как да работи с новите правила, което е икономически неизгодно, дори ако успеем да подредим публиката шахматно.
Мисля, че случилото се ще промени всички нас, ще доведе до грандиозна трансформация на бизнеса. Днес разглеждаме услугата за стрийминг. Има много неща, които можем да измислим с нашата технология. А мнозина ще разберат, че някои неща трябва да бъдат опростени."
Компанията е предложила услугите си в организирането на временни санитарни помещения в Берлин и в Ню Йорк - такъв опит е натрупан по време на организирането на публични събития, където е важно да се обмисли всичко.
Джер Харис, председател на Production Ressource group:
„Особеност на развлекателната индустрия е тясната времева рамка на нашите проекти. Всичко се случва бързо. Например в Дубай през март се планират два концерта, ние летим, организираме всичко на място, разгръщаме инфраструктурата и след два дни я разглобяваме и бързаме, например, за Абу Даби.
Нашият бизнес е бързо разгръщане и възможност за импровизация. Възползвахме се от този опит, за да организираме полева болница в Берлин; настройте го, настройте го... лекарите трябваше само да дойдат и да започнат работа. Имаме опит в организирането на санитарни помещения, макар и в различен мащаб: те също са необходими на концерти на U2 или Coldplay. Но имахме увереността, че ще се справим с новото предизвикателство.“
Епохата на роботите
Автоматизирането на производството и услугите се превърна в спасителна линия за много компании в момент, когато разстоянието между хората нараства поради новите санитарни изисквания.
Колкото по-малко хора, толкова по-добре за роботите. Машините бързо стават незаменими помощници в почистването на помещенията, сортиране на стоки и транспорт - за фирми и клиенти от различни профили. В САЩ търговците на дребно поръчват на роботи доставка на стоки до дома.
„Днес изпратихме пет робота по задачи, имаме десетина от тях. Всичко зависи от техническите им параметри. Ще препрограмираме редица машини за по-далечни разстояния.
Ние се заехме с роботите на 1 април, когато затворихме магазина си за клиенти. Трябваха ни две седмици, за да се вземем в ръце и да създадем нова система за обработка и доставка на поръчки“, казва Трейси Санард, съсобственик на търговската платформа Broad Branch Market.
Роботите, които помагат в складовете, чистят помещенията и доставят поръчки, могат да помогнат да се сдържа разпространението на вируса, казват експертите.
Но дори и най-интелигентните роботи няма да заменят професионалистите.
„Ние не се опитваме да намерим заместители на хората - казва Фил Дъфи от Brain Corp. - Компаниите, които виждат смисъла на автоматизацията именно в това, често се провалят. Хората, за разлика от роботите, са многозадачни и гъвкави. Ние им предлагаме модерен начин за повишаване на производителността, да се издигнат на ново ниво, да се съсредоточат върху задачите, които роботите не изпълняват много добре."
Ускореното внедряване на роботи в различни сфери на живота и производството е глобално по своя характер и има скокове и граници. В Китай, например, пристанище с площ от почти един и половина милиона квадратни метра, благодарение на 5G технология гарантира автоматично разтоварване и сортиране на товарите.
Пандемията ни сблъска с безпрецедентни предизвикателства, а човечеството изглежда готово да отговори достойно.
Бизнес без контакти
Коронавирусът разбърка картите на международния бизнес, но перспективите не са толкова безнадеждни, тъй като все повече компании виждат нови перспективи в работата онлайн.
Халид Елигибали от близкоизточното поделение на групата Mastercard разказва за тенденциите в бизнеса и поведението на потребителите след пандемията:
„Според мен не е вярно да се твърди, че цялата икономика беше засегната от пандемията. Има сегменти, цели индустрии, където растежът се увеличава в геометрична прогресия.
Нека ви дам един забавен пример: преди кризата аз лично бях абониран само за една стрийминг услуга, днес съм абониран за пет. Сигурен съм, че много потребители промениха поведението и навиците си по един и същи начин. Така че някои отрасли очевидно печелят от това.
Разбира се, има и пострадали - това е туристическият сектор, пътуванията, ресторантьорството и хотелиерството. Те трябва да променят своите бизнес модели. Няма по-добър стимул от това да оцелееш. Днес някои познати канали за доходи, например с физически посещения на клиенти в търговски центрове, просто престанаха да съществуват.
Що се отнася до нашия сектор, безкасовите плащания, проучванията показват, че огромна част от клиентите не искат да използват пари в брой от съображения за хигиена. 80% от анкетираните заявиха, че няма да се върнат към банкнотите и монетите в бъдеще. Преживяваме ера на смяна на навиците, неотменима смяна на вектора. Това ще доведе до развитието на нови индустрии и пазарни сегменти."
Болници вместо фестивали
Развлекателната индустрия в обичайната си форма е несъвместима с новите изисквания за социална дистанция. Означава ли това край на ерата на театрите и музикалните фестивали?
Ето мнението на ръководителя на Production Ressource Group, доставчик на технологии за развлекателната индустрия - от шоу на Бродуей на живо до олимпийски церемонии.
Как се отрази пандемията на бизнеса в този сектор?
Джер Харис, председател на Production Ressource Group:
„За нас, за нашата компания, светът спря. Обикновено генерираме до 20 милиона долара доходи седмично. И изведнъж - бум, тотално спиране. Бяхме принудени да уволним служителите си в цял свят. В ресторантьорския сектор поддържането на социална дистанция е някак си възможно, но организирането на шоу на Бродуей, например, няма как да работи с новите правила, което е икономически неизгодно, дори ако успеем да подредим публиката шахматно.
Мисля, че случилото се ще промени всички нас, ще доведе до грандиозна трансформация на бизнеса. Днес разглеждаме услугата за стрийминг. Има много неща, които можем да измислим с нашата технология. А мнозина ще разберат, че някои неща трябва да бъдат опростени."
Компанията е предложила услугите си в организирането на временни санитарни помещения в Берлин и в Ню Йорк - такъв опит е натрупан по време на организирането на публични събития, където е важно да се обмисли всичко.
Джер Харис, председател на Production Ressource group:
„Особеност на развлекателната индустрия е тясната времева рамка на нашите проекти. Всичко се случва бързо. Например в Дубай през март се планират два концерта, ние летим, организираме всичко на място, разгръщаме инфраструктурата и след два дни я разглобяваме и бързаме, например, за Абу Даби.
Нашият бизнес е бързо разгръщане и възможност за импровизация. Възползвахме се от този опит, за да организираме полева болница в Берлин; настройте го, настройте го... лекарите трябваше само да дойдат и да започнат работа. Имаме опит в организирането на санитарни помещения, макар и в различен мащаб: те също са необходими на концерти на U2 или Coldplay. Но имахме увереността, че ще се справим с новото предизвикателство.“
Епохата на роботите
Автоматизирането на производството и услугите се превърна в спасителна линия за много компании в момент, когато разстоянието между хората нараства поради новите санитарни изисквания.
Колкото по-малко хора, толкова по-добре за роботите. Машините бързо стават незаменими помощници в почистването на помещенията, сортиране на стоки и транспорт - за фирми и клиенти от различни профили. В САЩ търговците на дребно поръчват на роботи доставка на стоки до дома.
„Днес изпратихме пет робота по задачи, имаме десетина от тях. Всичко зависи от техническите им параметри. Ще препрограмираме редица машини за по-далечни разстояния.
Ние се заехме с роботите на 1 април, когато затворихме магазина си за клиенти. Трябваха ни две седмици, за да се вземем в ръце и да създадем нова система за обработка и доставка на поръчки“, казва Трейси Санард, съсобственик на търговската платформа Broad Branch Market.
Роботите, които помагат в складовете, чистят помещенията и доставят поръчки, могат да помогнат да се сдържа разпространението на вируса, казват експертите.
Но дори и най-интелигентните роботи няма да заменят професионалистите.
„Ние не се опитваме да намерим заместители на хората - казва Фил Дъфи от Brain Corp. - Компаниите, които виждат смисъла на автоматизацията именно в това, често се провалят. Хората, за разлика от роботите, са многозадачни и гъвкави. Ние им предлагаме модерен начин за повишаване на производителността, да се издигнат на ново ниво, да се съсредоточат върху задачите, които роботите не изпълняват много добре."
Ускореното внедряване на роботи в различни сфери на живота и производството е глобално по своя характер и има скокове и граници. В Китай, например, пристанище с площ от почти един и половина милиона квадратни метра, благодарение на 5G технология гарантира автоматично разтоварване и сортиране на товарите.
Пандемията ни сблъска с безпрецедентни предизвикателства, а човечеството изглежда готово да отговори достойно.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:
Провали се избранникът на Тръмп за главен прокурор
В Канада разрешиха на компанията Neuralink на Илон Мъск въвеждането на чип в мозъка
Появи се кандидат купувач за взривения „Северен поток 2”
Първи арести в Сърбия заради срутването в гарата на Нови Сад
Златото реагира „като по часовник“ на ескалацията в Украйна
Служители определят най-добрите работодатели у нас в независима онлайн класация
Американската армия тества картечница с изкуствен интелект
Разкриха кражба на криптовалута за около $ 1 милиард
Ще успее ли Австралия да забрани достъпа на деца до социалните медии
Най-четено от Важно от "Икономика"
КЕШ клуб
300
3 000
30 000