Alibaba инвестира 1,4 млрд. долара в изкуствен интелект

Alibaba инвестира 1,4 млрд. долара в изкуствен интелект Снимка: South China Morning Post

Alibaba Group Holding Ltd. инвестира 10 млрд. юана (1,41 млрд. долара) в изкуствен интелект (AI) и Internet of Things (IoT) за своя интелигентен говорител Tmall Genie.

Парите ще бъдат използвани за разработване на собствени технологии, както и за добавяне на съдържание за интелигентния говорител. 
Подобна инициатива беше обявена във връзка с факта, че китайският гигант за електронна търговия продължава да популяризира нови технологии и да развива нови бизнес линии, извън обичайното онлайн пазаруване. 

Инвестицията е насочена към разширяване на екосистемата Tmall Genie чрез интегриране на повече съдържание и услуги на Alibaba, от развлечения до здравеопазване, образование и онлайн пазаруване, съобщиха от компанията. 

Като част от инициативата, от 1 юли приспособленията за плащане на Alipay могат да бъдат интегрирани с Tmall Genie. Потребителите могат също да гледат Taobao Live, канал на Alibaba Marketog Marketplace, през екрана на Tmall Genie.   
Освен това инвестицията ще позволи въвеждането на повече AIoT технологии, разработени в компанията, включително операционната система IoT, периферните изчисления, както и визуалните и гласовите AI, съобщиха от компанията. В изявлението се казва, че Tmall Genie ще сподели своите технологии, умения за проектиране на продукти и методи за създаване на съдържание и услуги с партньори за съвместна разработка на интелигентни продукти като хладилници, роботизирани прахосмукачки и ,,умни” спортни дрехи.   

Първият модел Tmall Genie се появи през 2017 г. и подобно на конкурентния аналог на американския Amazon Echo, китайският говорител може да се контролира чрез гласови команди за възпроизвеждане на музика, излъчване на информация за времето и изпълнение на други функции. 

Последният модел високоговорители струва 549 ​​юана (77,28 долара) и се предлага с 10-инчов екран. Alibaba се конкурира с Xiaomi Corp. и Baidu Inc. в сектора на интелигентните говорители. Според изследователската компания Canalys, през 2019 г. Alibaba достави на потребителите 16,8 милиона интелигентни говорители, докато основният й конкурент Baidu достави 17,3 милиона устройства.   

Според Международна корпорация за данни (IDC), Китай, един от най-бързо развиващите се пазари за интелигентни говорители в света, миналата година показа експлозивен ръст на доставките на устройства от 110%. 
Alibaba, гигантът за търсене Baidu и Xiaomi Corp., производител на смартфони и домакински уреди, които съставляват над 90 процента от пазара на интелигентни говорители в Китай, остават водещи марки.   

Секторът на интелигентните високоговорители е много важен за китайските доставчици, които помогнаха за организирането на доставката на тези свързани устройства по целия свят. Тези компании виждат потенциал да проникнат в огромна нова потребителска база, тъй като все повече потребители у дома започват да свикват да взаимодействат с устройства, използващи гласови команди.   


Въпреки резкия спад на продажбите през първото тримесечие поради пандемията от коронавирус, според IDC, доставките на интелигентни говорители в Китай се очаква да нараснат с 9,8% през 2020 г. 

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: