Над 70% от туристическия бранш се обединява в конфедерация
- България
- Автор:
Новата Конфедерация на българския туристически бизнес (КБТБ) е учредена на 26 ноември 2020 г. Тя обединява 70% от туристическия бизнес в България, съобщиха учредителите на пресконференция днес.
Обединението се създава с цел по-адекватна комуникация с управляващите и по-голяма тежест в преговорите за подкрепа на бранша, заявиха учредителите.
Организациите учредители са Българско конгресно бюро (БКБ), Българска асоциация на заведенията (БАЗ), Сдружение на заведенията в България (СЗБ), Български туристически съюз (БТС) и Българска туристическа камара (БТК) и Национален борд по туризъм (НБТ).
„Готови сме да си сътрудничим с правителството, с обществените организации, с местното самоуправление по отношение формулиране на различни цели, за да запазят работните места, както и за плащане на достойни заплати за хората, работещи в туризма. Организацията не си поставя никакви политически цели, а имаме въпрос към политиците: „Какво вие мислите да направите, как ще управлявате сектори в икономиката, за да постигнете това, от което ние се нуждаем." Това коментира председателят на Конфедерацията на българския туристически бизнес и представител на Български туристически съюз доц. Румен Драганов.
Конфедерацията на българския туристически бизнес не е юридическо лице, а „използва модела на Асоциацията на организациите на българските работодатели (АОБР)", допълни Мартин Захариев, зам.-председател на Националния борд по туризъм. „В АОБР членуват четирите големи национално представени работодателски организации в България. Организацията е ативен участник в политиката по доходите, данъчната политика, фискалната политика на държавата в рамките на Тричленката към Министерски съвет, заедно със синдикатите."
По думите на Захариев КБТБ е доброволна организация, която за свои учредители има „шест организации, всяка от които с висока степен на експертиза в сектора".
Краткосрочната цел на организацията е да се съгласуват противоепидемичните мерки за защита на интереса на работещите в сектора.
Дългосрочната цел е създаване на Национална туристическа организация, както и прехвърлянето на някои функции по саморегулация на бранша и категоризацията на обектите от държавата към бранша.
Туризмът създава над 43% от работните места в страната, ако се вземат под внимание заетите и съпричастните към заетостта в туризма, каза Румен Драганов,
„Целта номер едно е оцеляване на туристическата индустрия, запазване на работните места по всички специалности: хотелиери, ресторантьори, туроператори, туристически агенции, екскурзоводи, планински водачи и ски учители. Всички, които са под егидата на Министерството на туризма и са подчинени на Закона за туризма. Не е изключен нито един бранш и всички доставчици на услуги и дейности и тези, които обслужват туристическия сектор. Хората, които са от транспортния сектор, от селскостопанския сектор и хранителния сектор. Няма сектор в икономиката, който да не работи с туристическия сектор", допълни Драганов.
От Българската асоциация на заведенията и Сдружение на заведенията в България (СЗБ) заявиха, че не одобряват предприетите от управляващите мерки за компенсация в размер на 24 лв. за работещите в заведенията по време на локдауна и ще настояват за 80% от възнагражденията през ноември, които да се изплатят през декември.
„Заведенията са изключително засегнати от пандемията. Нас ни затварят първи и ни отварят последни", заяви Емил Коларов от СЗБ.
„Събитийният и конгресен туризъм търпи изключителни загуби", казва Борислав Велков, председател на Съвета на директорите на НДК. По думите му свързаните с организирането само на едно събитие компании са 15.
Подкрепата и идентифицирането на работещи решения за сектора е от изключителна важност. Обсегът на решенията, които се взимат в момента, е дългосрочен, защото едно събитие се планира с години напред и браншът в момента гледа към следпандемичния период, за който трябва да се мисли отсега, подчертаха учредителите.
Още по темата във
facebook