Пазарът за биоразградима пластмаса ще достигне до $ 1,9 млрд. до 2027 г.

Пазарът за биоразградима пластмаса ще достигне до $ 1,9 млрд. до 2027 г.

Поради пандемията COVID-19 правителствата в различни страни направиха няколко промени в своите разпоредби относно пластмасите за еднократна употреба, за да предотвратят по-нататъшното разпространение на вируса, което доведе до забавяне на растежа на пазара на биоразградими пластмаси.

Европейският пазар на биоразградими пластмаси се оценява на 0,8 млрд. долара през 2019 г. и се очаква да достигне 1,9 млрд. долара до 2027 г., нараствайки при комбиниран годишен темп на растеж от 10,9% от 2020 до 2027 г., сочи проучване на Allied Market Research.


Поради пандемията COVID-19 правителствата в различни страни направиха няколко промени в своите разпоредби относно пластмасите за еднократна употреба, за да предотвратят по-нататъшното разпространение на вируса, което доведе до забавяне на растежа на пазара на биоразградими пластмаси. 


Биоразградимата пластмаса е екологична и не е токсична, тъй като се произвежда от възобновяеми суровини от естествен растителен материал, който включва основно царевично масло, портокалови кори, нишесте и растения. 

Фактори като високо биоразграждане, нулева токсичност, екологично чист и пряк заместител на конвенционалната пластмаса благоприятстват търсенето на биоразградима пластмаса и са основните двигатели на растежа на пазара.


Водещи компании като Coca-Cola, Nestle, Nike и Ford проявяват интерес към производството и използването на биоразградими пластмасови материали на биологична основа за различни приложения.


Ролята на правителството в намаляването на конвенционалните пластмаси ще се окаже полезна за приемането на биопластика. Директивата на ЕС предлага да се намали използването на пластмасите за еднократна употреба до края на 2030 г.  
Освен това страните в Европа са облагали данък върху добавената стойност за рециклиране на пластмасови изделия, което увеличава крайната им цена. Това принуждава търговците на дребно, както и опаковчиците, да търсят други варианти, което ще доведе до увеличаване на търсенето на биоразградими пластмаси през прогнозния период. 

Въпреки своите предимства, има огромно предизвикателство - високите разходи за производство. Понастоящем биоразградимите продукти са повече от два пъти по-скъпи в сравнение с конвенционалните петролни пластмаси. Това се дължи главно на разходите за научноизследователска дейност, високите разходи за изграждане на полимерни заводи, високите разходи за суровини и малкия производствен мащаб. 

Средната цена на конвенционалната пластмасова смола е около 1,2 евро/кг; биоразградимата смола обаче струва около 3,1 евро/кг. По този начин високите разходи за получаване на биоразградими пластмаси в момента ограничават широкото им разпространение.

Въпреки това, поради държавния натиск и активните научноизследователски дейности в тази област, се очаква икономични биоразградими пластмаси да излязат на пазарите през прогнозния период. Индустриите със здрава капиталова база и добра инфраструктура са в добра позиция да възприемат стратегия за интеграция напред, за да създадат своя собствена верига на стойност, базирана на биоразградими пластмаси. 
Например „зелената“ PET бутилка, разработена от PepsiCo. е на 100% биооснова и има идентична молекулна структура. Биоразградимите пластмасови бутилки ще благоприятстват растежа на пазара в Европа. 

Европейски пазар за биоразградими пластмаси

 

По държави 
Франция отчете най-големия дял през 2019 г. поради наличието на утвърдена хранително-вкусова промишленост, която използва биоразградими пластмаси 


По вид 
PBS отчита най-големия европейски пазарен дял на биоразградими пластмаси през 2019 г. PBS има висока устойчивост и висока съвместимост с влакната. PBS има подобни свойства на полипропилена и поради това се използва и в подобни приложения. 

Европейски пазар за биоразградими пластмаси по приложение 
Опаковъчният сегмент е с най-голям дял през 2019 г. Биоразградимите пластмаси се използват за направата на бутилки, чаши, саксии, купи, гъвкави филми и други продукти. Нараства популярността на биоразградимата пластмаса поради нейната гъвкавост и екологичен характер. 

Влияние на COVID-19  

Бързото разпространение на пандемията от коронавирус намали прилагането на всякакви найлонови торбички, включително биоразградими. Потребителите носят старите си платнени и найлонови торбички, а магазините за дребно и малките магазини не предоставят нови найлонови торбички, за да предотвратят по-нататъшното разпространение. 
Преди COVID-19 голям брой мултинационални компании като Danone, Coca-Cola и Nestlé обещаха да приемат биоразградими пластмаси под натиска на активисти и потребители. След избухването на COVID-19, обаче, правителствата в различни страни направиха няколко промени в своите разпоредби относно пластмасите за еднократна употреба, за да предотвратят по-нататъшното разпространение на вируса. Например щатът Мейн отложи забраната си за найлонови торби до януари 2021 г., което се отразява негативно на растежа на пазара. 
В допълнение прекъсванията на веригата на доставки поради нередовен транспорт водят до увеличаване на времето за доставка на суровини, забавят целия процес за изготвяне на продукта. Зависимостта от внос на Китай за различни суровини за производството на биоразградими пластмаси може да промени пазарния сценарий. 
Тъй като Китай стартира производство с ограничен капацитет, се очаква цената на материалите за биоразградима пластмаса да се увеличи.  

Основните производители:


1. BASF SE 
2. Biotec Pvt. Ltd. 
3. Biotrem 
4. Danimer Scientific 
5. Dow Inc. 
6. Eastman Chemical Company 
7. Hemp Plastic 
8. Minima 
9. Mitsubishi Chemical Holdings 
10. Novamont SpA  
11. Solanyl Biopolymers. 
 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: