Walt Disney се очаква да съкрати 32 000, вирусът порази парковете
- Компании
- Автор:
Walt Disney Co. планира да съкрати 32 000 служители, предимно в своите тематични паркове, тъй като коронавирусът продължава да удря силно бизнеса на развлекателната компания, пише MarketWatch.
Disney обяви 28 000 съкращения на работни места през септември и се очаква да прекрати договорите на своите служители през първата половина на фискалната 2021 г.
Компанията предупреди, че може да предприеме допълнителни мерки, като например да не декларира бъдещи дивиденти и да намали или да не извърши определени плащания, като например вноски за своите пенсионни и медицински следпенсионни планове.
Пандемията от COVID-19 сериозно засегна много компании в световен мащаб, тъй като правителствените блокировки за ограничаване на разпространението на вируса доведоха до затваряне на паркове за отдих, круизни кораби и киносалони. САЩ са сред най-тежко засегнатите от пандемията и не е ясно кога компанията ще може да отвори отново тематичния си парк Дисниленд в Анахайм, Калифорния, който е затворен от март.
В декларацията късно в сряда Disney заяви, че обмисля допълнителни мерки като спиране на капиталовите разходи, намаляване на инвестициите във филмово и телевизионно съдържание и прилагане на допълнителни мерки, предава MarketWatch.
„Някои от тези мерки могат да имат неблагоприятно въздействие върху нашия бизнес“, предупреди компанията.
По-рано този месец Disney обяви втора поредна тримесечна загуба, тъй като пандемията удари основните му бизнеси като тематични паркове и разпространение на филми. Въпреки това бизнесът на компанията, насочен към потребителите, разцъфна: Абонаментите за Disney+ достигнаха 73,7 милиона към 3 октомври, при повече от 60 милиона, съобщени през август.
Растежът на Disney+ накара Disney да насочи още повече вниманието си към услугата. Ранният успех и потенциалният растеж на услугите му за стрийминг са окуражаващи за Уолстрийт, където цената на акциите на Disney се е върнала на предпандемични нива с нарастването на броя на абонатите.
Компанията заяви, че също планира да пусне видео стрийминг под марката Star извън САЩ през 2021 г.
„С неизвестната продължителност на COVID-19 все още предстои да се определи времето на поетапното възобновяване на определени бизнеси. Не е възможно да се прецени точно въздействието на COVID-19 върху нашите операции в бъдещите тримесечия“, казаха от компанията.
Още по темата във
facebook