Жените спомагат растежа на бирения пазар
- Анализи
- Автор:
Размерът на пазара за светла бира се оценява на 285 334 милиона долара през 2019 г. и се очаква да спечели 338 833 милиона долара до 2027 г., регистрирайки комбиниран годишен темп на растеж от 2,9% от 2021 до 2027 г., сочи анализ на Allied Market Research.
Наблюдава се значителен ръст в потреблението на бира от хора на възраст между 18 и 25 години. Приблизителният брой мъже на средна и възрастна възраст остава приблизително същият, докато броят на жените, пиещи бира, се увеличава.
Според ООН глобалното младежко население се очаква да нарасне със 7% до 1,3 милиона преди 2030 г., което от своя страна се очаква да стимулира пазара на светла бира. Тенденцията на пиене сред жените придобива признание по целия свят поради финансовата независимост и увеличаването на социалните и професионални събирания.
Този фактор подхранва основно пазара на лека бира. Местните канали за дистрибуция, като ресторанти, кафенета, дискотеки и барове, предлагат бира и специални коктейли, съдържащи светла бира. Местните канали за дистрибуция са свидетели на по-голямо търсене с нарастване на разполагаемия доход и промяна в предпочитанията на потребителите. Увеличаването на броя на ресторантите и баровете доведе до по-голяма консумация на тези напитки, тъй като хората все повече предпочитат пиенето в помещението, а не извън.
Суровините, използвани в производството на бира, имат нестабилни цени, което от своя страна възпрепятства растежа на пазара на светла бира. Тези напитки се произвеждат от култури, които не се отглеждат адекватно поради екологични проблеми, като по този начин създават разлика в търсенето и предлагането в индустрията.
Този фактор намалява тяхното производство, както и увеличава ценообразуването на продуктите, което възпрепятства растежа на пазара. Неотдавнашното развитие на продуктите, получени от мед, изглежда, е жизнеспособна алтернатива за производство на иновативни алкохолни напитки за потребителите и стимулира растежа на тази индустрия в бъдеще. Чрез ферментация на медена бира се получават много иновативни напитки, като вино тип шери, плодово-медено вино и различни видове медовини. Тези продукти се предлагат в различни вкусове в зависимост от флоралния източник на меда, дрождите, използвани при ферментацията, и използването на различни добавки.
Бирен пазар
По производство
Сегментът на малките пивоварни ще бъде свидетел на най-бърз растеж, регистрирайки комбиниран годишен темп на растеж от 3,40% по време на прогнозата.
На базата на производството сегментът на крафт пивоварните отчита максималния пазарен дял на лека бира през 2019 г. Това се дължи на увеличаване на обема на производство на крафт бира в Америка с 5% през първите две тримесечия на 2017 г. Това обаче е малко по-малко от растежа, постигнат в средата на 2016 г. Според главния икономист на Асоциацията на пивоварите темпът на растеж на малките крафт пивоварни се оценява като прогресивен през следващите пет години на пазара за отлежала бира.
Броят на крафт пивоварните в САЩ и Европа представлява 86% от общия брой крафт пивоварни в световен мащаб. Това се дължи главно на нарастващото търсене на потребителите на крафт бира.
По опаковка
Сегментът за стъклена опаковка ще бъде свидетел на най-бърз растеж, регистрирайки комбиниран годишен темп на растеж от 3,30% през прогнозния период.
Въз основа на опаковката сегментът за PET опаковки отчита максималния пазарен дял през 2019 г.
Това се дължи на факта, че различни производители на бира са започнали да преминават от стъклени бутилки към PET опаковки поради техните физически свойства като голяма гъвкавост, липса на тежест и рециклируемост. PET бутилките са с до 86% по-леки в сравнение със стъклените, което се очаква значително да подобри работата на веригата на доставки; По този начин се намаляват производствените разходи. Освен това PET бутилките осигуряват висока непропускливост за газове чрез своята висока устойчивост на поглъщане на кислород и загуба на въглероден диоксид, като осигуряват срок на годност до шест месеца.
По канал за разпространение
Сегментът на специализирани магазини ще бъде свидетел на най-бърз растеж, регистрирайки комбиниран годишен темп на растеж от 3,70% през прогнозния период.
Въз основа на дистрибуционния канал сегментът на хипермаркетите и супермаркетите отчита максималния пазарен дял на светлата бира през 2019 г. Това се дължи на наличието на широка гама от потребителски стоки под един покрив, достатъчно място за паркиране и удобно работно време. Освен това увеличаването на урбанизацията, нарастването на населението от работническата класа и конкурентните цени повишават популярността на хипермаркетите в развитите и развиващите се региони.
По региони
Азиатско-Тихоокеанският сегмент ще бъде свидетел на най-бърз растеж, регистрирайки комбиниран годишен темп на растеж от 4,40% през прогнозния период.
Топ 10 производители:
1. ABInBev
2. MillerCoors
3. Heineken USA
4. Pabst
5. Diageo-Guinness
6. Carlsberg
7. Asahi Breweries
8. Suntory Beer
9. Arpanoosh
10. ErdingerWeibbrau
Още по темата във
facebook