Xiaomi отчете приходи над прогнозите на анализаторите

Xiaomi отчете приходи над прогнозите на анализаторите Снимка: vesti

„Китайският Apple" обяви 13,6% ръст на приходите за първото тримесечие.
Китайският производител на смартфони е продал повече телефони, а също така успешно е реализирал по-скъпи 5G модели. 
Оптимизмът на Xiaomi контрастира с конкурентите Apple и Samsung, които предвиждат трудности през следващата година. Xiaomi, често наричан китайския Apple, отчете ръст на приходите за първото тримесечие с 13,6%, надхвърляйки прогнозите на анализаторите. 
Производителят на потребителска електроника регистрира ръст на продажбите, въпреки намаляващото търсене на смартфони.   

Продажбите през първото тримесечие на 2020 г. нараснаха до 7 млрд. долара от 6,2 млрд. долара за същия период на миналата година. Приходите надхвърлят прогнозите на експертите, които се очакваха да достигнат 47,86 млрд. юана (6,7 млрд. долара). 
Компанията смята, че увеличението е в резултат на интереса към току-що пуснатите 5G телефони в Китай, както и на по-високите продажби в чужбина. Китайският доставчик извлича максимума от приходите си от продажбата на мобилни телефони, но също така печели пари от продажбата на други видове потребителско оборудване и онлайн реклама. Коригираната нетна печалба (без данъци върху дохода, удръжки, бонус плащания и глоби) на Xiaomi нараства с 11% годишно и възлиза на 2,3 млрд. юана (около 323,9 млн. долара). Това число също е по-високо от средната оценка на пазарните анализатори.   

През последните няколко години Xiaomi се сблъсква с жестока конкуренция в Китай от по-голям вътрешен конкурент - Huawei.  Вътрешният пазар на смартфони в Китай намалява и за да компенсират това, Xiaomi и други по-малки китайски компании се съсредоточиха върху увеличаване на продажбите в чужбина. 

Според Xiaomi през изминалото тримесечие чуждестранните приходи на компанията са се увеличили с 47,8% и са достигнали 24,8 млрд. юана (3,5 млрд. долара). Xiaomi подчертава, че за първи път получава половината от приходите си извън Китай.   

picture:vesti

Доставките на Xiaomi за китайски потребители през първото тримесечие са намалели с повече от една четвърт в сравнение с предходната година, заяви глобалният анализатор на технологичния пазар Canalys в маркетингово проучване в страната. През март компанията заяви, че вижда признаци за възстановяване на продажбите в Китай след седмици блокиране заради коронавируса. 
През отчетния период компанията пусна 29,2 милиона смартфона, подобрявайки резултата отпреди година с 4,7%. Приходите от продажбата на устройства възлизат на 30,3 млрд. юана (4,3 млрд. долара), което е с 12,3% повече в сравнение с миналата година.

Анализаторите на Canalys нарекоха Xiaomi четвъртия най-голям участник на пазара, оценявайки приноса му на 11,1%. Huawei заема водеща позиция сред китайските марки, но затягането на американските санкции може да засили още повече растежа на Xiaomi. 
Разпоредби за износ, въведени от Министерството на търговията на САЩ, забраняват продажбата на чипове, произведени с помощта на американско оборудване от Huawei, което елиминира водещия китайски доставчик от пазара на световните производители на чипове.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: