Huawei ограничава бизнеса си със смартфони в борба за оцеляване

Huawei ограничава бизнеса си със смартфони в борба за оцеляване Снимка: unsplash.com

Huawei е разбит от дългата американска кампания срещу компанията. Сега той се бори за оцеляване, като разпродава своя бизнес с бюджетни смартфони, пише CNN.

Консорциум от купувачи заяви във вторник, че е придобил марката смартфон Honor на Huawei за неразкрита сума. Купувачите включват повече от 30 китайски агенти и дилъри на бюджетната марка.

Huawei и групата купувачи заявиха, че са сключили сделката, за да помогнат за спасяването на веригата на доставки на Honor и за защита на потребителите и продавачите. Администрацията на Тръмп прекъсна достъпа на китайската компания до жизненоважни технологии, като чипсети и софтуер за нейните смартфони и 5G телекомуникационно оборудване. Вашингтон казва, че Huawei представлява заплаха за националната сигурност - твърдения, които компанията отдавна отрича.

Huawei се отърва от основната марка смартфони и това дава на компанията повече шансове за борба.
И е много необходимо за възстановяването на Huawei.  Според Никол Пенг, анализатор във фирмата за пазарни проучвания Canalys, продажбата на Honor означава, че шенженската компания вече може да освободи ресурси, за да се съсредоточи върху собствената си марка водещи смартфони.

Huawei натрупа запаси преди да бъде обявен последният кръг от ограничения по-рано тази година. И все пак нейният главен изпълнителен директор заяви на конференция през септември, че компанията е в "трудна ситуация" и "целта  е оцеляването".

„Оцеляването означава, че трябва да са сигурни, че имат достатъчно компоненти, за да поддържат непрекъснат бизнес за по-дълъг период от време.“, каза Пенг. Отърваването от Honor ще даде на смартфона на Huawei глътка въздух.

"Това определено ще бъде много по-малко натоварване за тях. Те имат само ограничен запас от компоненти. Поне (сега) могат да ги запазят за марката Huawei от по-висок клас.", добави тя.

В изявление на компанията се казва, че Huawei няма да притежава никакви акции или да участва в каквито и да било дейности по управление на бизнеса или вземане на решения в новата компания Honor.

Което означава, че Honor трябва да може да произвежда собствени компоненти... (и) "да подписва свои собствени договори" според Пенг.

Възможно е санкциите на САЩ срещу Huawei да намалеят след като новоизбраният президент Джо Байдън встъпи в длъжност. Но няма гаранция, че администрацията на Байдън ще отмени ограниченията за китайската технологична фирма.

"Бъдещето и перспективите на Huawei все още са много несигурни," каза Уил Уонг, анализатор в компанията за пазарни проучвания IDC. "Така че те трябва да се съсредоточат върху това, което имат, а най-доброто, което имат, са моделите от висок клас."

Флагманските телефони на компанията като серията P и Mate се продават съответно за около 4500 юана ($683) и 6400 юана ($972). Honor телефоните са много по-евтини - най-новата серия 10X започва от около 2100 юана ($319), а телефоните Play от по-нисък клас се продават само за 1200 юана ($183).

Фокусирането върху флагманските устройства ще помогне на Huawei да „запази имиджа си на компания, продаваща висок клас телефони и да генерира повече приходи,“ каза Уонг.

Загубата на Honor ще удари глобалната класация за смартфони на Huawei
Без Honor, общите продажби на смартфоните на Huawei ще понесат удар.

По-рано тази година компанията постигна дългогодишната си цел и за кратко се превърна в големия продавач на смартфони в света, подпомогната от спада в продажбите на конкурентния Samsung.

Постижението не би било възможно без Honor. През последните две години бюджетната марка представлява между 25% и 29% от общите доставки на смартфони на Huawei, според данни на IDC. Canalys, които използват различен метод за изчисляване на пратките, установиха, че Honor представлява 20% до 40% от общите продажби на Huawei.

Според IDC и Canalys, през второто тримесечие на тази година - периодът, когато Huawei победи южнокорейския си конкурент - Honor е формирал над една четвърт от общите продажби на смартфони на компанията. Без тези около 15 милиона устройства Honor, продадени през тримесечието април - юни, Huawei нямаше да стигне върха.

Samsung вече си върна първото място през тримесечието от юли до септември, като Huawei зае второ място по глобални продажби на смартфони, според IDC и Canalys. Без телефоните на Honor Huawei щеше да заеме третото място след китайския производител на смартфони Xiaomi.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: