Първичното публично предлагане на DoorDash: какво трябва да знаете

Първичното публично предлагане на DoorDash: какво трябва да знаете Снимка: unsplash.com

ППП на DoorDash е готово да се конкурира с другите основни услуги за доставка като UberEats, Postmates, Seamless и GrubHub

DoorDash се готви да стане публична компания. Тя подаде заявление за първоначално публично предлагане пред Комисията за ценни книжа и борси, като се възползва от бума на приложението, причинен от хора, които по време на пандемията остават у дома, пише Fox Business. 

Базираната в Сан Франциско компания ще публикува своите акции на Нюйоркската фондова борса под тикера DASH. 

Основана през 2013 г., DoorDash е един от основните играчи в сферата на технологично базираните доставките с повече от 18 милиона клиенти и 1 милион „дашъри“, които доставят храната си от своите търговци. Съгласно формуляра му за регистрация S-1, неговата мисия е да даде възможност на физическите бизнеси да процъфтяват „във все по-ориентираната към удобства икономика с бързо променящи се очаквания на потребителите.“ 

Главният изпълнителен директор на DoorDash, Тони Сю, каза, че е основал компанията, за да помогне на малките ресторанти и служителите в местните общности да се „борят“ и да успеят дори в тревожни и променливи времена като днешните. 

„Въпреки че малкият бизнес е жизненоважен за нашите общности и че от 2000 до 2018 г. създава приблизително две трети от нетните нови работни места в Съединените щати, сега МСП рискуват да бъдат изоставени в тази икономика, където потребителите са свикнали да получават всичко с няколко клика - тенденция, която се е ускорила в света на COVID.“, каза Сю в писмо, приложено към проспекта за ППП. 

Като китайски имигрант, Сю създава DoorDash, за да овласти онези като майка му, „които са дошли тук с мечтата да успеят сами“. 

Сю и съоснователите Стенли Танг и Андрю Фанг ще притежават част от акциите, като всяка е равностойна на по 20 гласа, докато обикновените акционери ще имат само един глас на акция. Преди предлагането Сю ще притежава 41,6% от обикновените акции от клас B, с 14,9 милиона акции. Анди Фанг и Стенли Танг също ще контролират голямо количество акции. Фанг ще притежава близо 40% от обикновените акции от клас B, с 13,5 милиона акции, а Танг ще притежава 39% от акциите от клас B, с 13,4 милиона акции. 

Оперативната книга за игра на DoorDash ще зависи от логистичната му платформа, която може да улесни местните доставки, търговските услуги за увеличаване на продажбите в модерната ера чрез придобиване на клиенти, прозрения и анализи, обработката на плащания и обслужването на клиенти, както и програмата за членство DashPass. DashPass е програма за членство, при която клиентите могат да плащат фиксирана месечна такса за доставка в размер на около $9,99 за неограничени доставки предимно от ресторанти. 

Като водеща услуга за доставка на храна в САЩ, приходите на DoorDash са се утроили повече от три пъти през септември спрямо година по-рано. Силните приходи от година на година показват растежа на компанията, с нетна печалба от 23 милиона долара за първите три месеца от пандемията, въпреки че нарастващите разходи са подкопали рентабилността на компанията. В допълнение към понасянето на нетна загуба всяка година от основаването си, тя отчита нетна загуба от 667 милиона долара през 2019 г. и 149 милиона долара през първите девет месеца на 2020 година. 

ППП на DoorDash е готово да се конкурира с другите основни услуги за доставка като UberEats, Postmates, Seamless и GrubHub. 

Въпреки че DoorDash е предимно услуга за доставка на храна от трети страни, тя очаква, че услугите й ще се „превърнат в портфейл за физическия свят, където клиентът може не само да има достъп до ресторанти“, но и до местния бизнес в своята общност - а това предполага разширяване, което да даде достъп до цялата икономика на удобствата в бъдеще. 

Това не би било първият път, когато приложение за доставка на храна надхвърля рамките. Съвсем наскоро Postmates обявиха, че ще пуснат нова платформа за продажба на дребно преди празничния сезон, където клиентите могат да получат незабавна доставка на всичко - от продукти за красота и уелнес и дрехи до стоки за дома. Postmates  си партнира с Walgreens, а Instacart - със 7-Eleven. 

Преди хода си, DoorDash обяви партньорство със Sam’s Club за доставки на лекарства с рецепта в същия ден. 

Съобщението на компанията да стане публична идва след голяма победа за икономиката на концерните и доставчиците в Калифорния, където избирателите преминаха през Prop 22, давайки свободата на доставчиците да прекласифицират своите шофьори като служители. Законът би оскъпил наемането на шофьори с добавени разходи като здравни грижи и болнични дни, което допълнително възпрепятства паричните потоци, докато DoorDash се стреми да бъде печеливш. 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: