Какви теми избират ползвателите на You Tube

Какви теми избират ползвателите на You Tube Снимка: thinkwithgoogle.com

Все повече хора гледат видеоклипове от YouTube на телевизионни екрани. Какво съдържание избират?

Цифровите платформи повлияха на адаптирането на обществото към пандемията. Вече свикнахме да купуваме стоки, да общуваме с приятели и да се забавляваме онлайн. Гледането на YouTube на телевизионни екрани стана част от обичайния живот. Зрителите преминаха от мониторите към големите екрани, за да се забавляват, да намерят нови хобита и за да не изостават от съвременните тенденции.

 

Новата епоха на транслиране на интернет предавания на телевизионни екрани не е краткотрайно избухване на този интерес. Статистиката относно времето за гледане показва, че потребителите гледат YouTube толкова често, колкото и телевизия.

 

За една година в периода юли 2019 г. – юли 2020 г., времето за гледане на видеоклипове от YouTube на телевизионни екрани с продължителност повече от 30 минути е нараснало почти два пъти по данни на You Tube за всички страни. 

 

Повече от 100 милиона потребители от САЩ вече гледат YouTube и YouTube TV на големи екрани, сочат данните на YouTube за САЩ, за март 2020 г. Същата тенденция се наблюдава и в другите страни.

 

Брой потребители, които са гледали YouTube и YouTube TV на телевизионни екрани:

Източник: анализ на данни от YouTube, САЩ, март 2020 г.

 

Съдържанието, което потребителите предпочитат да гледат, може да бъде разделено на три категории.

 

1. Повторно гледане на спортни предавания

 

Спортните мачове и състезания, както и културните събития изчезнаха от живота ни със започването на пандемията. Спортните фенове започнаха да преглеждат повторно в YouTube изключителни и важни спортни събития и по такъв начин да поддържат контакт с любимите си отбори и спортисти.

 

Спортните мачове вече могат да се гледат от дома, седейки на дивана, а не от спортните трибуни. Времето за гледане на такива видеоклипове, дори и без да се вземат предвид предаванията на живо, е нараснало с повече от 65% за периода юли 2019 г. – юли 2020 г. по данни на YouTube за всички страни.

 

Такива отбори, като например Liverpool FC само за един месец, за периода 15 март – 26 април 2020 г. , са събрали повече от 5,4 милиона видео показвания с думата "повторение" (replayed), съгласно данни на You Tubе за всички страни, 

 

След отмяната на турнира Уимбълдън, на официалния му канал в YouTube за първи път се появиха пълни версии на класическите мачове. Видео-мачовете от турнира Ролан Гарос събраха повече от 1 милион гледания във всички страни за периода 1 февруари – 31 май 2020 г.

 

Професионалните лиги вече започнаха да въвеждат нови правила за безопасност и мачовете постепенно се възобновяват, но популярността на спортното съдържание в YouTube не спада.

 

2. Грижа за здравето и доброто самочувствие

 

В началото на пандемията хората търсеха начини да се справят с безпокойството, тревогата и да оцелеят в необичайната ситуация. От средата на март до края на май 2020 г. броят на ежедневните изтегляния на видеоклипове с думите "грижа за себе си" (self-care) в заглавието са се увеличили с 215% в сравнение с първите два месеца на година. Това показва статистиката за сваляне на видеоклипове в YouTubе във всички страни, като сравнението е за периодите от 1 януари - 14 март и 15 март - 15 май 2020 г.

 

За да се справят с безпокойството  зрителите са ползвали YouTube по време на цялата самоизолация. За периода от юли 2019 до юли 2020 г. времето за гледане на видеоклипове, свързани със здравни теми (йога, фитнес, медитация) на телевизионни екрани, е нараснало с повече от 180%.

 

Видеоклиповете с инструкции за медитация станаха особено популярни. От 15 март 2020 г. те са набрали над 100 милиона гледания.

 

Един от авторите на такива видеоклипове е Дипак Чопра. Той провежда медитации, които помагат на хората да се преборят със стреса, дължащ се на пандемията. Броят на абонатите на канала на Дипак -  Deepak The Chopra Well  е нараснал с повече от 40% през тази година. Анализът на YouTube обхваща всички страни за периода 15 март - 14 юли 2020 г.

 

3. Нови знания и умения

 

По време на пандемията на много хора им се прииска да научат нещо ново: да овладеят друга професия или просто да се захванат с интересно хоби. Благодарение на онлайн видеата хората успяха да се самореализират и да намерят възможности, които биха им били полезни в постпандемичния свят.

 

Оказа се, че можем да научим много, без дори да напускаме дома си. От юли 2019 до юли 2020 г. времето за гледане на видео уроци е нараснало повече от два пъти в световен мащаб.

 

Една от най-популярните категории през последните няколко месеца е готвенето. Ръководството на Гордън Рамзи за начинаещи готвачи от 15 март до сега е гледано повече от 4 милиона пъти.

 

Друга популярна дейност е градинарството. Тъй като в много от домовете няма достатъчно място, зрителите се интересуват от саксийното градинарство. Сега това е отделен жанр видео. В един видео клип от Япония  например показват как да се отгледат  репички в бутилка. Много потребители от различни страни вече са събрали реколта по този метод, гледайки видеото в You Tube.

 

Както показва световната статистика, потребителите даже и след пандемията няма да спрат да гледат онлайн видео в хола си. Трендът от 2019 г. вече се превърна в ежедневие.

 

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: