Китай с проект за антимонополни правила
- Важно от "Икономика"
- Автор:
Във вторник Китай публикува проект за правила, насочени към предотвратяването на монопола при интернет платформите - ход, който ще увеличи контрола върху пазарите за електронна търговия и платежните услуги, принадлежащи на подобни на Alibaba Group.
Китайската държавна администрация за регулиране на пазара (SAMR), заявява, че иска да попречи на платформите да доминират на пазара или да прилагат методи, насочени към блокирането на конкуренцията.
Новите правила могат да се прилагат при сайтовете за електронна търговия, като например пазарите BABA.N9988.HK Taobao и Tmall на Alibaba Group или JD.com 9618.HKJD.O и платежните услуги като 688688.SS6688 на Ant Group. HK Alipay или Tencent Holding 0700.HK WeChat Pay. Платформите за доставка на храна като Meituan 3690.HK също могат да бъдат включени.
Те се появяват след като Китайският комитет за финансова стабилност и развитие, орган на кабинета, оглавяван от вицепремиера Лю Хе, миналия месец отбеляза необходимостта от подобряване на механизмите за осигуряване на конкуренция и призова за засилване на антимонополното правоприлагане.
Този ход идва и след шоковото спиране миналата седмица на планираното листване на пазара на акции от 37 млрд. долара на Ant Group, филиал на Alibaba, малко след като регулаторите предупредиха компанията, че нейният доходоносен бизнес за онлайн кредитиране е изправен пред по-строг контрол от страна на правителството.
Миналата година SAMR свика над 20 платформи на среща, за да ги помоли да спрат да изискват от търговците да подписват изключителни споразумения за сътрудничество.
Xie Wen, бивш президент на Yahoo China, превърнал се в китайски технологичен критик, заяви, че преди това Китай е избягвал да се държи твърдо с технологичния си сектор, за да помогне на местните технологични гиганти да растат и да се конкурират с американските съперници, повечето от които вече са блокирани от киберпространството на страната.
С фокуса, който сега се насочва към изграждането на вътрешни възможности, Пекин се движи към овладяването на тези компании, казва той.
„По това време хората вярваха, че китайските интернет компании се състезават с американските фирми и те са гордост за Китай. Но сега преминаваме към вътрешна циркулация. “, казва той.
SAMR търси обратна връзка от обществеността относно проектоправилата до 30 ноември.
Още по темата във
facebook