
Бюджетът на Формула 1 може да доведе Ferrari до IndyCar
- Автомобили
- Източник: Коммерсантъ
- Автор:

Scuderia може да дебютира в американската серия.
Екипът на Ferrari Formula
1
(F1) обмисля да играе и в шампионата IndyCar. Според
ръководителя на Scuderia - Mattia Binotto, бюджетните
ограничения, въведени във F1, водят до подобна стъпка. От следващата година
разходите за екип ще бъдат ограничени до 145 млн. долара, вместо предварително
договорените 175 млн. долара.
Ferrari възнамерява да направи тази промяна заедно с Formula 1 в американската серия и да предотвратят уволнение на персонала, който са наели.
Ръководителят на отбора на Ferrari във Formula 1 - Mattia Binotto, в интервю за SkySport Italia заяви, че Scuderia обмисля възможността да преговаря с американската състезателна серия IndyCar. Въпреки че приоритет, разбира се, ще остане Formula 1. В същото време Binotto има доста интересно обяснение на интереса си към IndyCar. Според него, поради финансовите и бюджетните ограничения той проучва възможността да участва в задграничните серии.
Още през 2019 г. екипите се съгласиха да въведат таван на разходите в размер на 175 млн. долара. Това е голяма стъпка към затягане на финансовата дисциплина и изравняване на възможностите на отборите, тъй като сега топ отборите харчат повече от 400 млн. долара на сезон, а тези от дъното на таблицата едва надвишават 100 млн. долара.
Поради пандемията и забавянето на старта на първенството тази година беше решено допълнително да се ограничат разходите на отборите. През 2021 г. таванът ще бъде 145 млн. долара. Проблемът, според Mattia Binotto, е, че до последния момент Ferrari се е управлявал с голям капитал и също толкова голям екип.
Binotto не иска да уволнява служители, като се позовава на факта, че би било безотговорно. Вместо това той възнамерява да намери ново приложение и дейности. И тук проектът с изпълнение в IndyCar е доста подходящ.
Съществен факт, на който следва да се обърне внимание, е, че бюджетите на отборите F1 и IndyCar не са сравними. Дори най-добрият отбор, като Penske Racing, не харчи повече от 15-20 млн. долара на сезон. Това не е изненадващо, като се има предвид, че екипите на IndyCar са пощадени от необходимостта да харчат значителни средства за изследвания, разработки, производство и непрекъсната модернизация, тоест всичко това, което прави F1 толкова скъпа. Вместо това всички екипи на IndyCar използват шаси от един доставчик, Dallara, а Honda и Chevrolet доставят моторите.
Всъщност IndyCar има много признаци на моносерии. И в това се крие проблемът за прокарването на път на Ferrari в чужбина.
В крайна сметка или Ferrari ще трябва да приеме правилата на играта на IndyCar и да използва шасито на някой друг (трудно е да си представим обстоятелствата, при които легендарният автомобилен производител би направил подобно нещо), или други екипи на IndyCar ще трябва да се примирят с факта, че ще се сблъскат с технически и непостижим за тях инженерен потенциал.
Ferrari възнамерява да направи тази промяна заедно с Formula 1 в американската серия и да предотвратят уволнение на персонала, който са наели.
Ръководителят на отбора на Ferrari във Formula 1 - Mattia Binotto, в интервю за SkySport Italia заяви, че Scuderia обмисля възможността да преговаря с американската състезателна серия IndyCar. Въпреки че приоритет, разбира се, ще остане Formula 1. В същото време Binotto има доста интересно обяснение на интереса си към IndyCar. Според него, поради финансовите и бюджетните ограничения той проучва възможността да участва в задграничните серии.
Още през 2019 г. екипите се съгласиха да въведат таван на разходите в размер на 175 млн. долара. Това е голяма стъпка към затягане на финансовата дисциплина и изравняване на възможностите на отборите, тъй като сега топ отборите харчат повече от 400 млн. долара на сезон, а тези от дъното на таблицата едва надвишават 100 млн. долара.
Поради пандемията и забавянето на старта на първенството тази година беше решено допълнително да се ограничат разходите на отборите. През 2021 г. таванът ще бъде 145 млн. долара. Проблемът, според Mattia Binotto, е, че до последния момент Ferrari се е управлявал с голям капитал и също толкова голям екип.
Binotto не иска да уволнява служители, като се позовава на факта, че би било безотговорно. Вместо това той възнамерява да намери ново приложение и дейности. И тук проектът с изпълнение в IndyCar е доста подходящ.
Съществен факт, на който следва да се обърне внимание, е, че бюджетите на отборите F1 и IndyCar не са сравними. Дори най-добрият отбор, като Penske Racing, не харчи повече от 15-20 млн. долара на сезон. Това не е изненадващо, като се има предвид, че екипите на IndyCar са пощадени от необходимостта да харчат значителни средства за изследвания, разработки, производство и непрекъсната модернизация, тоест всичко това, което прави F1 толкова скъпа. Вместо това всички екипи на IndyCar използват шаси от един доставчик, Dallara, а Honda и Chevrolet доставят моторите.
Всъщност IndyCar има много признаци на моносерии. И в това се крие проблемът за прокарването на път на Ferrari в чужбина.
В крайна сметка или Ferrari ще трябва да приеме правилата на играта на IndyCar и да използва шасито на някой друг (трудно е да си представим обстоятелствата, при които легендарният автомобилен производител би направил подобно нещо), или други екипи на IndyCar ще трябва да се примирят с факта, че ще се сблъскат с технически и непостижим за тях инженерен потенциал.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Археолози откриха гробница на древноегипетски военачалник

Тръмп наложи първите си санкции срещу руски компании

Белият дом се унесе в мечти за Гренландия

Учени: възрастта на най-големия лунен кратер е 4,5 милиарда години

Агенцията на Мъск DOGE ще бъде ликвидирана през май

Русия поддържа в чужбина „сенчеста борса“ със специални валутни курсове

В маратонска реч сенатор демократ разгроми политиката на Тръмп

Китай пуска дроновете в бизнеса с таксита

Еврото ускори спада си спрямо долара след публикувани данни за инфлацията в Германия
КЕШ клуб
300
3 000
30 000