Национални етични правила за реклама и търговска комуникация
- България
- Автор:
Подаването на сигнали и жалби за неетична реклама става безплатно и лесно чрез електронната форма на сайта на НСС.
Националният съвет за саморегулация (НСС) публикува на своя сайт www.nss-bg.org нова редакция на етичния кодекс.
Националните етични правила за реклама и търговска комуникация се прилагат за всяка форма на комуникация, произведена от маркетинг-оператор и предназначена да популяризира продукти или да повлияе на поведението на потребителите, независимо от използваните медийни канали.
„Целта е рекламата в България да бъде благоприлична, почтена, честна и правдива и все по-отговорна към потребителите и обществото“, коментира Ели Герганова, председател на УС на НСС.
Етичният кодекс е резултат от съвместните усилия на неговите учредители - Българска асоцияция на рекламодателите (БАР), Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА), Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО) - и е съгласуван с широк кръг заинтересовани страни като Съвета за електронни медии (СЕМ), Министерство на културата, Министерство на здравеопазването, Министерство на транспорта и информационните технологии, Държавна агенция за закрила на детето, Асоциация „Активни потребители“ и други.
Освен познатите на обществото общи етични правила за маркетинг и реклама, разширението включва четири нови раздела: Търговски промоции; Спонсорство; Директен маркетинг и цифрова търговска комуникация; Твърдения относно околната среда и търговската комуникация.
Ново допълнение е Препоръка на НСС за маркетинг чрез влиятелни личности, която налага отговорно поведение на инфлуенсърите в социалните мрежи.
Още по темата във
facebook