Хотелите по време на пандемия: европейският опит
- Туризъм
- Автор:
Оказва се, че луксозните хотели са в относително по-добра позиция, тъй като много елементи от социалното дистанциране, както и изискванията за стерилност и безупречност са били обичайна част от работата им още преди пандемията, пише Риа Новости. Въпреки това от управата на тези хотели стигат дори още по-далеч и в много от тях са инсталирали озонови машини, филтри за дезинфекция на помещения, камери за термичен преглед, UV лампи и UV филтри в климатиците.
Ето какво споделят мениджърите на няколко луксозни хотела относно промените в поведението на клиентите и перспективите, които виждат пред сектора.
Фабрис Мойзан, управител на френския хотел Eden Rock–St Barths на остров Сен Бартелми в Карибско море, разказва, че при тях не са имали случаи на COVID-19. Причината е, че за да се стигне до острова, не може да се ползва какъв да е воден транспорт, а се разчита основно на частни самолети. Освен това е необходимо да се направи тест три дни преди пристигането и до 48 часа след това. На острова се предлагат частни вили с иконом, готвач и портиер. Клиентите тази година са били предимно семейства, които са оставали за доста по-дълъг период от време: от две седмици до два месеца. По думите на Мойзан, единственото ново изискване на гостите за разлика от обикновено, е било за повече гъвкавост по отношение на политиката за отмяна на резервациите.
Алфредо Баталиер, собственик на луксозен хотел в Аликанте, Испания, споделя, че се е увеличило търсенето на вили със стаи за процедури. Той отбелязва също, че средната продължителност на престоя от осем дни е нараснала на десет. Клиентите от САЩ, Русия и Близкия изток, които досега са били основният им пазар, са намалели драстично за сметка на увеличението на европейските туристи.
Филип Пер, управител на хотел Hôtel du Cap-Eden-Roc във Франция, на свой ред твърди: „Отворихме на 1 юли и достигнахме 70% заетост, през август дори 76%. Обикновено половината от нашите гости са от САЩ, но тази година те са едва 8%. Затова пък се повиши броят на почиващите от Европа: от Великобритания обикновено те са средно 12%, но тази година са 25%, от Франция този сезон са 20% в сравнение със 7 - 8% през миналогодишните. За мен и моите колеги беше странно да не виждаме познати лица.”
Източник: Hôtel de Paris
„Пазарът се приспособи към карантинните мерки“, уверява Иван Артоли от Hôtel de Paris в Монте Карло. – „Броят на клиентите ни от САЩ е спаднал с 59%, от Русия - с 62%, от Япония и Мексико с 95%. Но от друга страна, се увеличиха европейците: от Италия с 60%, от Швейцария - с 65%, Бенелюкс и Холандия - с 88%, Франция - със 170%. За нас е важно, че не сме намалили цените на стаите, което означава, че не сме започнали да работим с различен тип клиенти, въпреки че 50% от гостите ни тази година са нови. Повече са семействата с деца. Имам чувството, че мнозина избраха да дойдат при нас, за да си направят своеобразна награда след края на карантината, по време на която не са успели да похарчат нищо."
Мениджърът на хотел The Lanesborough в Лондон Марко Новела разказва: „Не отворихме хотела веднага след като правителството разреши, тъй като ги нямаше чуждестранните туристи и решихме да изчакаме два месеца, за да видим как ще се развият събитията. През септември отвори врати само ресторантът. Но хората, които живеят в нашия район, веднага започнаха да ни посещават. Възобновиха се международните полети и редовните ни клиенти започнаха да пристигат отново. Не очаквахме да се върнат толкова бързо, но в края на септември - началото на октомври няколко важни клиенти направиха резервации. Това са бизнесмени и семейства, които непрекъснато пътешестват по света. Лондон е една от постоянните им спирки."
Хенинг Матисен, управляващ директор на Brenners Park-Hotel & Spa в Баден-Баден, споделя, че имат по-малко гости, тъй като липсват достатъчно развлечения – концертните зали в града например са затворени. Но редовните клиенти идват поне за уикенда. Ресторантите и баровете не могат да се оплачат от липса на работа.
На въпроса за перспективите пред хотелиерския бизнес, Фабрис Мойзан отговаря: „Мисля, че в бъдеще договорите между клиентите и хотела ще станат по-гъвкави. Клиентите ще очакват повече. Частната авиация ще стане по-достъпна и ще процъфтява. Бъдещето принадлежи на частните вили с иконом."
Още по темата във
facebook