Facebook намира съобщенията на Тръмп за преждевременни

Facebook намира съобщенията на Тръмп за преждевременни Снимка: https://pixabay.com/

Facebook няма да сигнализира за публикациите, направени от президента Доналд Тръмп.

Facebook няма да сигнализира за публикациите, направени от президента Доналд Тръмп или някой друг, който преждевременно обявява победа на настоящите избори, съобщава Wall Street Journal, добавяйки, че съществуващата политика на платформата относно преждевременното обявяване на победа има за цел да се съобщава само за общия резултат на президентските избори.

През септември главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг заявява, че Facebook ще поставя етикети на публикации, където „кандидат или кампания се опитва да обяви победа преди резултатите“.

Поясненията на Facebook относно преждевременните претенции за победа дойдоха два часа след като някои републикански лидери, включително губернаторът на Флорида Рон Десантис, обявиха президента Тръмп за победител в щата, преди някой в ​​медиите да го направи.

Планът на Facebook „е да отговори на преждевременните призиви за крайния резултат от президентската надпревара“, казва компанията пред Wall Street Journal, добавяйки, че ще прилага етикети към други публикации, насочващи потребителите към своя Информационен център за гласуване.

Поясненията на Facebook идват, когато неговият съперник Twitter сигнализира за туит от президента, в който той невярно твърди, че се гласува „след затваряне на избирателните секции“ и обвинява номинирания от Демократическата партия, че се опитва да „открадне“ изборите.

Разясненията на Facebook в последната минута бяха отхвърлени от Дейвид Кей, бившия специален докладчик на ООН за свободата на изразяване, който пише в Twitter: „Тази компания знае ли как работят американските избори?“ Бившият главен служител по сигурността на Facebook също разкритикува хода, като заяви: „Политика, която не се прилага за отделни щати, не е много полезна в състезание, което може да се сведе до един щат.“

Освен че е подготвен да етикетира съдържание, претендиращо за преждевременна победа в президентската надпревара, Facebook е бил готов да промени алгоритмите за потискане на популяризиращо се съдържание, което подбужда насилие или разпространява дезинформация. Усилията на Facebook за модериране на съдържанието обаче доведоха до обвинения в цензура и пристрастия от страна на републиканците. В опит да се справи с това, Facebook твърди, че е позволил на видни сътрудници на президента Тръмп и консервативните групи да спазват собствените си правила относно дезинформацията през последните няколко месеца от предизборната кампания, съобщава Washington Post.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: