Илон Мъск: Tesla беше на крачка от фалит
- Компании
- Текст:
Само месец е делил компанията на Илон Мъск от фалит в последните години, докато все още е организирал масовото производство на електрическия седан Model 3. Това сподели самият той в разговор в Twitter, цитиран от CNBC.
„Увеличаването на производството на Model 3 беше изключителен стрес и болка за дълъг период от време – от средата на 2017 г. до средата на 2019 г. Производствен и логистичен ад“, каза още Мъск. Той и друг път е споделял за „производствения и логистичен ад“ около Model 3, но никога не е коментирал, колко малки победи е имала компанията му, преди да се изправят пред възможността за фалит.
В началото на 2019 г., когато Tesla произвеждаше по-малко от 63 хил. бройки от Model 3 на тримесечие, Илон Мъск набра милиарди, като рекламираше амбициите си за производство на автономни коли на събитието Autonomy Day и чрез обаждания до институционални инвеститори. Тогава той твърдеше, че компанията ще може да финансира своите бизнес нужди със съществуващия паричен поток, а компанията може да пострада само в случай на глобален спад на търсенето на автомобили или рецесия.
През третото тримесечие на 2019 г. Tesla се похвали с петия си пореден отчетен период, в който генерира печалба, до голяма степен благодарение на продажбите на регулаторни кредити.
Наскоро стана ясно, че плановете на SpaceX за първоначално „внедряване" на Starlink всъщност предвиждат общо 1500 или повече оперативни спътника, за да достигнат до пълно покритие на света.
Компанията планира да има 12 хиляди сателита в орбита, а в бъдеще - може би 42 000.
Една от целите, до които трябва да доведе стартирането на бета-услугата, е генерирането на приходи за изграждането и изстрелването на още повече спътници Starlink. Амбициите на SpaceX са още по-големи. Тъй като Starlink се разпространява и разраства в САЩ и по света (разрешения за експлоатация на „наземни станции" на Starlink вече са подадени в Австралия, Нова Зеландия, Канада и Франция), SpaceX се насочва към огромен пазар и растеж на стойност 30 млрд. щатски долара годишен приход - и маржове на оперативна печалба до 60%.
Мъск е спечелил вече няколко транша от компенсационни пакети на стойност над 11 млрд. долара по време на първата вълна на пандемията от коронавирус. В същото време Tesla намали заплатите на служителите и изпрати работниците си да правят автомобили в Калифорния, преди щатът и страната да са обявили, че е безопасно.
Още по темата във
facebook