Мерцедес със седма поредна титла във Формула 1
- Спорт
- Източник: motorsport.com
- Текст:
Отборът на Мерцедес успя да спечели титлата при отборите във Формула 1 за 2020-а, след като Люис Хамилтън и Валтери Ботас се класираха първи и втори в Гран при на Емилия Романя на пистата „Имола" в Италия.
Немският концерн записа седма поредна конструкторска титла в шампионата, като с това успя да подобри предишния рекорд от 6 поредни титли при отборите, държан от Ферари за периода 1999-2004 г.
Люис Хамилтън записа победа номер 93 в своята кариера, с което затвърди позицията си на пилота с най-много победи в историята на Формула 1. Той потегли от втора позиция на старта, но я загуби за сметка на Макс Верстапен от Ред Бул, заради лошо потегляне.
Валтери Ботас бе спечелил полпозишъна и потегли чисто от първа позиция, но във втората от общо 63 обиколки в един от аеродинамичните елементи на колата му попадна отломка от болида на Себастиан Фетел, което попречи на нормалната работа на болида му.
В 18-ата обиколка Верстапен спря, за да служи гумите хард на колата си, а обиколка по-късно това направи и Ботас. Хамилтън остана на трасето, за да се опита да направи разлика и да прескочи Макс Верстапен, след като направи спирането си в бокса.
Британецът направи серия от най-бързи обиколки, докато в 30-ата обиколка Ботас получи обаждане по радиото от отбора на Мерцедес, че изостава от темпото на съотборника си и че ще е на секунда от него, когато той спре за смяна на гуми.
Междувременно Естебан Окон от Рено получи повреда в скоростната кутия и отби болида си от пистата. Шефовете на състезанието въведоха състезанието в режим на кола за сигурност, което позволи на Хамилтън да влезе за смяна на гуми и да излезе на пистата обратно пред Ботас и Верстапен.
Заради проблемите с темпото на втория Мерецедес, Верстапен успяваше да се движи близо до Ботас и в обиколка 42 холандецът успя да мине пред пилота на Мерцедес, след като последният направи грешка на последния завой на пистата. В следващите няколко обиколки Верстапен успя да достигне темпото на Хамилтън, но разликата вече бе 13 сек.
В 51-вата обиколка задна дясна гума на болида на Макс Верстапен се взриви, което причини отпадането на пилота на Ред Бул от надпреварата. Този инцидент доведе до излизането на кола за сигурност на пистата, която събра пилотите зад себе си. Голяма част от състезателите реши да смени гумите си заради ситуацията.
Докато колоната се събираше зад колата за сигурност, Джордж Ръсел от Уилямс направи грешка, опитвайки се да загрее гумите си, което причини катастрофа и отпадане за младия британец, който бе на път да запише първа точка в кариерата си във Формула 1.
След рестарта на състезанието Хамилтън нямаше проблеми да запази лидерството си и успя да спечели с разлика от 5,7 секунди пред Валтери Ботас.
Зад тях Даниел Рикиардо от Рено успя да спечели втори подиум в три състезания, като завърши трети и удържа на атаките на Данийл Квят от Алфа Таури, който бе сменил гуми преди рестарта и бе със забележителна скорост. Квят направи и страхотно изпреварване срещу Шарл Льоклер от Ферари от външната страна на завой „Пиратела".
5-и завърши именно Шарл Льоклер с Ферари, а шести финишира Серхио Перес с Рейсинг Пойнт, след като успя да изпревари Алекс Албон от Ред Бул на тройния завой „Тамбурело".
7-и и 8-и се наредиха Карлос Сайнц и Ландо Норис от Макларън, а последните две места в точките взеха Кими Райконен и Антонио Джовинаци от Алфа Ромео.
11-и на финала бе Никълъс Латифи от Уилямс, следван от Себастиан Фетел с Ферари.
13-и завърши Ланс Строл с Рейсинг Пойнт, който претърпя удар в началото на надпреварата, след който бе със счупено предно крило, а зад него бе Ромен Грожан от Хаас на 14-а позиция.
15-и завърши Алекс Албон от Ред Бул, след като младият тайландец се завъртя веднага след рестарта на надпреварата в битка за позиция със Серхио Перес.
Пиер Гасли отпадна в обиколка номер 7 заради проблем с двигателя, а Кевин Магнусен се прибра в пита, след като съобщи, че качването на предавките в неговата кола му докарва ужасно главоболие.
Още по темата във
facebook