Климатолозите летят по-често от другите изследователи
- Екология
- Източник: Nature
- Автор:
През последните години все по-голям брой изследователи на климатичните промени взеха съзнателното решение да намалят въглеродните си отпечатъци, като избягват пътуванията със самолет или поне ги намалят чувствително. Но анализ показва, че въпреки тези намерения те летят повече от колегите си от други научни дисциплини, съобщава Nature.
В изследването, публикувано на 8 октомври в Global Environmental Change, са анкетирани над 1400 учени от различни области от общо 59 държави, за да се разбере колко често летят и защо. Проучването е проведено през 2017 г., преди пандемията от коронавирус да стане причина за налагане на ограничения за пътуване. Повечето респонденти са от Нидерландия, Обединеното кралство и Австралия.
Проучването установило, че експертите по климата - които представляват около 17% от анкетираните - предприемат средно по пет полета годишно, докато изследователите, специализирани в други области, по четири. Освен това климатолозите летят по-често по работа, отколкото техните колеги, при които преобладават пътуванията по лични причини.
Това донякъде се обяснява с необходимостта те да извършват изследвания на терен, често в отдалечени места. Другата причина може да са международните конференции и срещите за координиране на глобалните усилия за смекчаване на въздействието върху климата, в които обикновено участват стотици изследователи от различни страни.
Според авторите на проучването разликата не е толкова голяма, но все пак изглежда, че въпреки всички усилия все още не сме преминали към по-малко самолетни пътувания и е необходимо да има повишено обществено съзнание за това.
Все пак изводите от изследването сочат, че климатолозите са и тези, които са по-склонни да се опитат да смекчат щетите от своите пътувания, като си купуват въглеродни компенсации. Около 44% от климатолозите и 26% от учените от други дисциплини са заявили, че са правили това поне по веднъж. И почти 30% от климатолозите също така са отговорили, че са отказали работни пътувания заради въглеродния отпечатък, в сравнение с едва 5% от колегите им от други сфери.
Още по темата във
facebook