Технологичната революция в електронната търговия

Технологичната революция в електронната търговия Снимка: https://pixabay.com/

Новите технологии като добавена реалност и изкуствен интелект са едни от актуалните тенденции в бизнеса с продукти за красота.

Настоящата криза промени поведението и очакванията на потребителите изключително много, като личната безопасност и хигиена се очертаха като основен приоритет. Потребителите се страхуват да посещават претъпкани магазини и в някои случаи отлагат покупките. Една област, която е отбелязала безпрецедентен ръст в множество аспекти, са онлайн продажбите. От закупуването на хранителни стоки до банковото дело, потребителите задоволяват повечето си нужди онлайн.

За да бъде част от това движение, индустрията за красота трябва да направи иновации. Основните марки за красота прилагат в електронната си търговия изкуствения интелект (AI) и обогатената реалност (AR), за да изградят инструменти за оценка, сравнение и тестване, които да помогнат при намирането на продукти за красота онлайн. Можем да се поучим от някои от тези казуси.

1. Обогатената реалност се използва за визуализиране на козметични продукти

Тъй като клиентите се отклоняват от физическите магазини и се пренасочват онлайн, марките трябва да преминат към виртуални инструменти за изпробване, за да запазят офлайн преживяването.

L’Oréal ModiFace позволява на потребителите да изпробват грим благодарение на обогатената реалност.

Olay на марка PnG стартира Skin Advisor през 2017 г., който препоръчва продукти въз основа на анализ на кожата на потребителя чрез снимка. От 6 милиона души, които използват тази услуга, 94 процента съобщават, че препоръките са подходящи.

Инструментът Virtual Try-On на Maybelline ви позволява да прилагате и сравнявате четири продукта за грим едновременно. Той също така показва сравнение на визията преди и след.

Sephora предлага инструмент, който анализира чертите на кожата и лицето ви, за да препоръча продукти, които да изпробвате.

2. Изкуственият интелект се използва в препоръчването на продукти

Притеснявате ли се за безопасността и ефективността на козметичния продукт? Създават се редица инструменти за препоръчване на продукти, които биха ви послужили добре.

Proven Skin Care - инструмент, базиран на данни за генома на кожата. Това е търсачка, използвана за откриване на информация за продукти за красота. Базата данни съдържа информация за ефективността на повече от 20 238 съставки за грижа за кожата, характеристики на над 100 000 отделни продукта, 8 милиона препоръки на потребителите и 4000 научни публикации.

Козметичната база данни EWG Skin Deep е онлайн инструмент за търсене на съставки в козметичните продукти. В него са изброени 70 000 продукта от 2374 марки и също информация за 9000 съставки.

Пленяващата социална търговия е бъдещето, в което потребителите взаимодействат с изображения с обогатената реалност на продукти и ги купуват, без да напускат платформата за социални медии. Но цената действа като основен ограничаващ фактор при широкото разпространение на тези технологии в рамките на електронната търговия.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: