Coca-Cola ще премахне 200 продуктови марки

Coca-Cola ще премахне 200 продуктови марки Снимка: pixabay.com

Което е половината от продуктовото й портфолио.

Гигантът за напитки Coca-Cola вече беше обявил, че ще прекрати някои любими, макар и остарели напитки, като Tab, Zico и Odwalla. Компанията за първи път заяви миналата седчица, че ще се отърве от 200 от тях, съобщиха от CNN.

Намаляването на портфолиото ще позволи на Coca-Cola да се съсредоточи върху своите най-печеливши предложения, обясниха от компанията. Сред тях са основните му продукти като Coca-Cola Zero Sugar, както и марки, които се вписват в модерни нови категории, като Topo Chico и AHA, който е пуснат миналата година.

Главният изпълнителен директор на компанията Джеймс Куинси заяви по време на разговор с анализатори, че компанията е финализирала кои марки ще останат в портфолиото. Той не даде конкретни имена, но каза, че категорията „хидратация", с Dasani, Powerade, Vitamin Water и Zico и други марки, вероятно ще бъдат премахнати.

Много от марките, които Coca-Cola ще отстрани, се продават само на определени пазари, вместо в цялата страна, каза той.

Има ясна разлика между успешните марки на Coca-Cola и тези, които носят само затруднения, каза Куинси през лятото. Той обясни, че слабо представящите се напитки имат „малко или никакъв мащаб“, а продажбите им представляват само 2% от общите приходи.

Отсяването на марките с напитки е една от редицата стратегии, които компанията предприе това лято, за да й помогне да расте. Този ход ще освободи ресурси за инвестиции в напитки с по-висок растеж.

Coca-Cola изпитва трудности по време на пандемията поради затваряне на ресторанти. През третото тримесечие нетните й приходи са намалели с 9%, което е около 8,7 милиарда долара.

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: