Наложиха рекордна глоба на British Airways заради злоупотреба с данни на клиенти

Наложиха рекордна глоба на British Airways заради злоупотреба с данни на клиенти Снимка: Isaak Struna/Unsplash.com

Глобата поради изтичане на данни за близо 430 хил. клиенти на компанията през 2018 г. е на стойност над 25 млн. щ.д.
Авиокомпанията British Airways не е успяла да защити огромния масив с лични данни, с които е работила през 2018 г., отстъди британският регулатор по въпросите с информационната сигурност ICO.

Това е довело и до успешната хакерска атака преди две години, при която в период от две седмици киберпрестъпниците са имали на разположение финансова и лична информация, засягащи близо 430 хил. клиенти на компанията. 

При атаката хакерите са имали достъп до имена, адреси, пароли и финансова информация за клиенти на компанията, които са използвали сайта и мобилното приложение на British Airways за резервиране на полети.

Компанията от своя страна е засякла атаката едва два месеца по-късно.

Към момента това е най-високата глоба, наложена от ICO по Общия регламент на ЕС за защита на данните или GDPR

През юни 2019 г. ICO предложи глобата да бъде много по-голяма - в размер на близо 240 млн. долара. Авиокомпанията обаче обжалва решението през тази година с мотива, че към момента търпи големи загуби поради пандемията от COVID-19.
Регулаторът отбелязва, че British Airways са положили сериозни усилия от 2018 г. насам, за да подобрят киберсигурността при обработка на личните данни на клиентите си.  









Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: