Трябва ли да плащате на децата си за добри оценки?

Трябва ли да плащате на децата си за добри оценки? Снимка: pixabay.com


В неотдавнашен опит да накараме децата си да консумират някои зеленчуци, ние им предложихме чисто нова играчка, ако всеки яде по морков с храната си всяка вечер в продължение на няколко седмици, пише блогът WiseBread. След като предизвикателството с морковите приключи и момчетата бяха доволни от новите си играчки, се сблъскахме с проблема двете деца да заявят, че никога повече няма да ядат моркови, докато са живи. 


Това е централният парадокс на стимулирането на доброто поведение. Може да успеете да накарате децата си да правят това, което искате, за кратко, но в крайна сметка това ще доведе ли до променени навици?

Ето какво трябва да знаете за плащането на децата си за добри оценки, за да можете да изберете най-добрия начин да ги насърчите да са успешни.

Паричните стимули може и да проработят


Един от най-убедителните аргументи за плащането на децата за добри оценки е, че така е устроен светът на труда. Повечето възрастни не биха ходили на работа всеки ден, без да им се плаща. Също не биха се стремили да подобряват представянето си, без да са стимулирани чрез обещания за бонуси, повишения и други привилегии. Като вземем това предвид, изглежда разумно да предложим на децата компенсация за упоритата им работа в училище.

Всъщност изследванията установиха, че този вид стимул може и да подобри представянето на учениците и резултатите от тестовете. Според Седмицата на образованието, Роланд Фрайър, икономист от Харвардския университет, е провел поредица от експерименти в средата на 2000 г., в които е платил 6 милиона долара на над 18 000 студенти с ниски доходи в няколко американски града, за да ги стимулира да подобрят оценките си на тестовете. Резултатите обаче показват, че когато предлагате пари за училищни резултати, важното нещо, върху което трябва да се съсредоточите, е да възнаградите нещо, върху което учениците чувстват, че имат контрол.

Това означава да се използват пари (или други стимули) за мотивиране на усилия, като брой часове, прекарани в учене, а не на резултати, като оценки. Учениците може да искат да подобрят представянето си, но да не знаят как да го направят. Награждаването на усилията им ще бъде много по-ефективно за насърчаване на по-добри резултати, отколкото награждаването им за конкретна оценка.

Внимавайте, ако имате повече от едно дете


Ако родителите решат да предложат финансови стимули на децата си, ще е полезно да знаят как да го направят с повече от едно дете в семейството. Ако едното дете е роден учен, а другото има обучителни затруднения или поведенчески проблеми, награждаването на първото за това, в което вече е добро, а второто да не получава нищо, няма да завърши добре. Ученикът, когото най-много искате да мотивирате, ще се научи да мрази училището.

От друга страна, може да е трудно за различна скала за заплащане за всяко дете. Успелият може да се възмути, че брат му получава същите пари за по-лоши оценки или резултати от тестове. Да изясните, че възнаграждавате усилията, а не резултатите, е най-добрият начин да се уверите, че не обезсърчавате самото поведение, което се опитвате да насърчите.

Стимулите могат да започнат да работят срещу вас


Въпреки че плащането на деца за подобряване на оценките им може да доведе до по-добри навици за учене и повишени резултати, това може да не ги насърчи да участват в училище ефективно. Проучванията показват, че наградите стимулират учениците да положат минималните усилия нужни, за да получат наградата си, след което губят интерес. Това беше същият проблем, с който семейството ми се сблъска с предизвикателството с яденето на моркови. Стимулът беше единствената причина децата да ядат зеленчуците си и не се интересуваха от това да намерят начин да започнат да харесват яденето на моркови.

Това не е изненадващо, когато се сетите за всички работници, които се появяват и правят минимума, за да не бъдат уволнени. Без присъщата ангажираност с работата, независимо дали това е изучаване на литература и история или подаване на доклади, заплащането за този вид работа се превръща в единственото нещо, което интересува получателя.

В допълнение оприличаването на училището с работа чрез предлагането на паричен стимул също може да е проблем. Причината е, че училищата не могат да уволняват слаби ученици по същия начин, по който работодателят може да уволни слаб работник. Те също нямат достъп до други негативни последици като тези, които работодателят може да използва, за да подобри лошото представяне на служителя. С морков и без пръчка, учениците ще получат фалшиво усещане за това как ще изглежда работният живот и ще се чувстват по-комфортно, като просто се откажат от стимулите, тъй като няма осезаеми отрицателни последици за лоши оценки.

Вдъхването на любов към ученето на неотдадени ученици не е лесна задача, както всеки учител може да ви каже. Но плащането не е начин да създадете удоволствие от ходенето на училище. По-добрият начин да помогнете на децата да се ангажират с обучението си е да насърчите техните интереси и да покажете как училището е свързано с предметите, към които са най-запалени. Това може да отнеме повече усилия, отколкото раздаването на банкноти, но когато дойде времето за отчитане, ще има по-добри резултати.

Трябва ли да плащате за добри оценки?


Подкупът като родителска тактика няма да изчезне скоро. Той е ефективен в краткосрочен план и понякога мама и татко просто трябва да накарат децата си да направят нещо. Плащането на децата обаче невинаги е най-добрият начин да ги насърчите да се ангажират с училищната си работа.

Ако обмисляте да започнете да плащате на децата си за училищната им работа, уверете се, че те разбират какво могат да направят, за да спечелят наградите си. Използвайте плащанията, за да стимулирате поведението, върху което те имат контрол, и продължете да се опитвате да им помагате да видят радостите на ученето.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: