Как да се справим с новите модели на работа

Как да се справим с новите модели на работа Снимка: pixabay.com

Работниците без заплати трябва да се управляват по различен начин.

Много американски работници, както в традиционните роли (напр. служители от W2), така и разширената работна сила (напр. работници без заплати като фрийлансъри, независими изпълнители и допълнителни работници), са станали свидетели на огромни промени, предизвикани от пандемията. Изведнъж начините на работа, отдавна познати на допълнителните работници - работа от дистанция, събития и гъвкава работа - станаха нещо обичайно.

Компаниите виждат предимствата на гъвкавата работа и предлагат постоянни възможности за работа от дома (ход, който може да дестигматизира дистанционната работа за всички и да отвори повече врати за допълнителна работна ръка). В същото време работата на свободна практика се увеличи, тъй като исковете за безработица скочиха и компаниите преоцениха своите бюджети и потребности от персонал поради ограничения, свързани с пандемията.

И все пак да се разчита на фрийлансъри и други работници, които не получават заплати, изисква нови подходи за управление. Планирането и надзорът се усложняват, тъй като работните места стават по-ориентирани към задачи и проекти, а компаниите трябва да използват правилните инструменти за управление на тази сложност, да увеличат производителността и да се възползват от инвестициите си в хората. Ефективното и всеобхватно управление на работната сила е приоритет за толкова разнообразни функции като финанси, операции и човешки ресурси, които са отговорни за определяне на ролята, която работниците, включително и допълнителната работна ръка, играят за своите компании.

По-нататъшното усложнение на управленското предизвикателство е търсенето на защитата на труда и социалната справедливост, което се засили сред глобалната пандемия, икономическия спад и задаващата се несигурност. Компаниите обръщат внимание на тези изисквания: Uber дълго бе критикуван за класификацията си на водачите като независими изпълнители. (Плановете на компанията вероятно ще се променят в отговор на решението на Калифорния, което изисква компаниите за споделено пътуване да класифицират своите работници като служители.)

Ключът към ефективното управление е разбирането на пазара за работници без заплати, който е разделен на подпазари като доставчици на услуги и доставчици на софтуер. Последното позволява на компаниите директно да набират таланти, които могат или не могат да бъдат договорени от агенция, което повдига въпрос пред много ръководители: как да управляват тези допълнителни работници?

Много компании намират стойност в това управление сами. Вътрешното наблюдение на работниците без заплати може да помогне на компаниите да извлекат ползи, вариращи от намален риск и разходи до повишена видимост на работната сила.

Изпълнителните директори имат много възможности за избор, когато става въпрос за системите, използвани за проследяване на техните работници, но изборът между системите за управление на работната сила невинаги е лесен (особено за малки и средни компании, на които може да им липсват специални ресурси за вземане на такива решения). 

Много компании не отчитат изцяло важни разлики между неплатежните подпазари, които могат да помогнат да се определи най-добрата категория софтуер за управление, и не липсват въпроси около най-добрите практики (като се започне с основния избор между директно снабдяване на работници чрез система за управление на свободна практика срещу разчитане на доставчици за управление в система за управление на доставчици).

Отделянето на време за разбиране на тези различия и насърчаване на прозрачността в управлението може значително да сведе до минимум рисковете спрямо репутацията на марката. Липсата на видимост в разширената работна сила на компанията може да доведе до неправомерни разходи, проблеми с качеството на резултатите от дадени задачи и др. 

Ефективното управление също може да помогне за интегрирането на допълнителни работници в операциите и културата на дадена компания - борба, която изпитват както големите, така и малките компании, и която може да доведе до проблеми надолу. (Например  двама души, които са работили за Netflix, завеждат дело срещу компанията, като твърдят, че са били погрешно класифицирани като изпълнители и по този начин са им отказани плащания за извънреден труд, здравно осигуряване и други предимства, на които се радват служителите на заплата.)

Най-успешните компании ще бъдат онези, които поемат водещата роля при предефинирането на начина на ангажиране на разширената работна сила - като се започне от разбирането на състава на собствената им работна сила и подробностите за задачите и вноските на техните контингенти. 

Тъй като естеството на работата продължава да се променя и компаниите разработват стратегии за приспособяване на тази продължаваща трансформация, ръководителите ще трябва да намерят начини да изпреварят кризата. Пандемията и нейните много прекъсвания ще отминат, но еволюцията на работната сила ще продължи.


 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: