Полет от бъдещето: чакане, самочекиране и паспорт за имунитет
- Пътешествия и круизи
- Източник: Forbes
- Автор:
Доколко сте готови за промените, които ще настъпят, след като летищата и границите отворят отново? Какви ще са промените, дали ще са по-строги от тези след 11 септември?
Имайки предвид някои от промените, които вече се случват, и тези, които се обсъждат, експертите наричат пандемията от коронавирус „новия тероризъм“. Той ще предизвика най-голямата криза, с която се е сблъсквала индустрията на авиокомпаниите някога, пише Forbes,
Нека започнем с целия процес на регистрация за полет. Изчислява се, че това може да отнеме до четири часа. Ще се изисква социално дистанциране, дезинфекция на пътници и багаж, по-широки пространства за различни линии и изчакване за качване.
Девет от 10 експерти очакват по-бавни обороти между полетите поради необходимостта от цялостно почистване на каютите и следване на мерките за дезинфекция на летищата.
В краткосрочен план обаче се очаква намаленият брой пътници и авиокомпаниите, пътуващи до по-малък брой дестинации, да намалят закъсненията си.
Какво можете да очаквате
Сред разглежданите мерки са:
- без багаж за каютата,
- без места за почивка,
- с маски за лице,
- хирургически ръкавици,
- саморегистриране,
- самостоятелно качване на багаж,
- имунитетни паспорти,
- кръвни изследвания на място,
- тунели за дезинфекция.
Дигиталните технологии и автоматизацията ще играят решаваща роля в бъдещето на въздушните пътувания. Необходимостта от намаляване на „допирните точки“ на летищата предполага задължително използване на биометрично чекиране, което позволява на пътниците да се качват на самолети само с лицето си като паспорт. Редица авиокомпании, включително British Airways, Qantas и EasyJet, вече използват технологията. Според Световния съвет по пътуване и туризъм (WTTC) големите летища като Хийтроу, JFK и Сингапур Changi ще включват почти изключително използване на онлайн чек-ин и безконтактни плащания.
Ще настъпят радикални промени, които летищата ще трябва да направят. Най-вероятно ще се спре достъпът на непътуващи лица, с изключение на непридружени непълнолетни лица или други, които се нуждаят от помощ.
Летищата ще се нуждаят от по-обширни биометрични системи за регистрация, „мехурчета за пътуване“ и тунели за дезинфекция. Трябва да осигурят разделяне на помещенията за социално дистанциране в коридори, по-големи пространства за опашки и чакащи, плексиглас или други защитни бариери на гишета за обслужване на клиенти, станции за ръчна дезинфекция и термосканиране.
„Само тези „годни за полет“ще бъдат допуснати на борда“, прогнозира в доклад компанията за стратегии на авиокомпаниите SimpliFlying. Компанията идентифицира повече от 70 точки в пътническото пътуване, които „се очаква да се променят или да бъдат въведени, включително преминаване през мъгла за дезинфекция, електростатична или UV дезинфекция".
UV дезинфекцията вероятно ще стане нещо обичайно на летищата в света.
Качване на борда
Очаква се процесът на качване също да стане „без докосване“. Може би с разпознаване на лица, които вече се използват в някои летища в САЩ за международни полети. В самолетите ще има блокирани седалки, електростатично пръскане, персонал в защитна екипировка и маски. Основни европейски превозвачи, като Air France и KLM, вече ги направиха задължителни и се очаква всички други авиокомпании да направят същото.
Що се отнася до храната, тенденцията е да спре обслужването изцяло при полети на къси разстояния. За дълги полети авиокомпаниите предвиждат „леки освежителни напитки“. Хонконгските авиолинии решиха да спрат да предлагат храна изцяло.
При пристигане
На мястото на пристигане, прогнозира SimpliFlying, международните пътници ще трябва да покажат някакъв вид документ като паспорт за имунитет, например. След като бъде намерена ваксина, това може да се превърне в доказателство за ваксинация.
„Пристигащите пътници също ще бъдат подложени на друг температурен преглед на крайното си местоназначение и потенциално дори кръвни тестове за COVID-19“, прогнозира Conde Nast. Някои летища като Хонконг и Виена тестват пътници за коронавирус с кръвен тест, преди да им бъде позволено да влязат в страната.
Въпреки че няма стандартни решения за извършване на такива тестове и скрининг като задължителни, летищата и авиокомпаниите настояват за единни разпоредби. Не е ясно кой ще е отговорен за проверката на температурата на пътниците и други симптоми на Covid-19. SimpliFlying прогнозира, че вероятно ще бъде създадена нова федерална здравна агенция, която да координира здравните прегледи в летищата.
„Ще има нови протоколи за регистрация, включващи цифрови технологии; станции за дезинфекция на ръцете и багаж; безконтактно плащане вместо в брой; използване на стълби вместо асансьори“, пише WTTC в доклад.
Пътуването със самолети вероятно ще се върне първо на вътрешните пазари. След това към най-близките съседи на страната, преди да се разшири в регионите, а след това континентите.
WTTC смята, че по-младите пътници във възрастовата група 18-35 години, които са по-малко уязвими към COVID-19, също може да са сред първите, които отново започват да пътуват.
Според Глория Гевара, президент и изпълнителен директор на WTTC, новите условия изискват координирани действия, включително нови стандарти и протоколи.
Новите протоколи и стандарти се определят след обратна връзка от асоциации, представляващи различните сектори за пътуване, включително Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA), Международната асоциация на летищата (ACI), Международната асоциация на круизните линии (CLIA), Американската асоциация за пътуване (USTA), Асоциацията за пътуване в Тихоокеанска Азия (PATA), Международната организация за гражданска авиация (ICAO), Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (OECD), Европейската комисия за пътуване (ETC) и Световната организация за туризъм (UNWTO).
Според Нираж Чокши от New Yoork Times, въпреки всички мерки за безопасност, бъдещето на самолетните пътувания е мрачно. Някои авиокомпании ще бъдат тласнати към фалит, други ще се придобият. Той смята, че поне един голям американски превозвач най-вероятно ще фалира поради пандемията от коронавирус. Нивата на трафик няма да се върнат на 100%. Те дори няма да бъдат върнати до 25%. Може би до края на годината ще приближат до 50%.
Още по темата във
facebook