Бранд - как да запазим ценността на марката си в новата реалност
- Важно от "Икономика"
- Източник: Тhink With Google
- Автор:
Живеем в
безпрецедентни времена. Но едно нещо остава важно, и то повече от всякога досега: необходимостта рекламодателите да инициират приложима промяна. Марките вече не
могат да използват традиционните медии като „превозни средства“, за да
съществуват на пазара. Вместо това трябва да се развиват, да живеят и
да действат според своите ценности в рамките на тези платформи, заявява Йесения Моралес, вицепрезидент в Kinesso/IPG и съпредседател на IPG’s Women’s Leadership Network.
Марките трябва да разбират и да отразяват реалните събития, които ги заобикалят.
Това изисква марките непрекъснато да се развиват и да реагират на новото нормално чрез действие, основано на ценностите, които те отстояват, популяризират и стоят зад тях. Откъде да започне това?
Стъпка 1: Проект „чиста къща“
Повечето глобални брандове/марки имат множество рекламни и маркетингови кампании, които преработват ежегодно. Но това вече не е ефективната реклама и маркетинг. Вместо това марките трябва да оценят какво представлява тяхното портфолио от предложения: Приспособено ли е порфолиото към това, което се случва в световен мащаб? Укрепва ли или противоречи на ценностите на марка?
Това не може да бъде ежегодно, тримесечно или дори месечно действие. Трябва да бъде ежедневно усилие. Да се открият възможности за промяна, за да се постави опорна точка как една марка да присъства на пазара. Ето няколко бързи съвета и ресурси за това как марките могат да го направят.
- Ежедневни действия за откриване на възможности за промяна.
- Постоянно оценявайте бранда си, комуникациите си и целите си.
- Отстранете съдържанието и посланията, които не се отразяват добре на вашата марка. Както и това, което е остаряло спрямо събития във външната среда на фирмата.
- Чуйте отзивите от вашите потребители и служители. Цифровите медии осигуряват незабавна обратна връзка и са своевременен индикатор за това как се възприема вашата марка.
- Кажете какво мислите. Действайте според това, което казвате. Всяка марка може да твърди, че изповядва своите ценности, но как прилага това в действие?
С
Стъпка 2: Използвайте ресурсите на вашата марка
Живеем в свят, управляван от данни. Данните са основен ресусрс на марката. Използвайте тези ресурси не само за да определите кой може да закупи вашия продукт, но и за да измервате напредъка на вашите марки при извършване на действаща промяна.
Марките трябва да използват данните, за да приспособят предложението си към съотвените аудитории.
IPG постигна огромна стъпка напред, като премина отвъд традиционното таргетиране на пазарите по възраст/пол/раса. Това остаряло таргетиране вече не се използва от организацията. Вместо това се използва адресирана стратегия към аудиторията, която дава приоритет на ефективните медийни и творчески кампании.
Стъпка 3: Създайте промяна
Удобно е да се чувствате неудобно. През последните седмици много от нас са изпитали множество емоции. На преден план излязоха теми и дискусии, които твърде дълго бяха избягвани.
Сега е моментът да проведем честни разговори в рамките на нашите организации, с нашите служители, с нашите потребители, с нашите политици.
Обучавайте се. Ето няколко образователни съвета, от които могат да се възползват всички организации и техните брандове.
- Бъдете схватливи/обучаеми. Трябва да сте адаптивни към промяната и еволюцията.
- Наблюдавайте себе си. Това важи на индивидуално, търговско и организационно ниво. Действията ви като марка и организация по същество ще покажат на другите вашата истинска същност.
- Вижте каква е историята на събитията сега. Потърсете в интернет статии и книги, за да разберете по-добре събитията.
Стремете се към съюзничество. Да бъдеш съюзник не е толкова просто, колкото да обявиш, че си такъв. Това е роля, която трябва да бъде спечелена от групата, която поддържате. И помнете: Никога не „пристигате“ като съюзник или адвокат; съюзността изисква непрекъснато слушане, образование и смислена практика.
Още по темата във
facebook