Instagram отбеляза 10 години от създаването си: Каква е тайната зад грандиозния му успех?
- SEO & социални медии
- Източник: Le Parisien
- Автор:
Преди няколко дни, на 6 октомври, платформата отбеляза десет години от създаването си. Основана от двама американски студенти, Кевин Систром и Майк Крийгър, социалната мрежа се специализира в споделянето на редактирани с помощта на филтри снимки.
Две години по-късно безплатното приложение, което показва перфектни снимки в стил Polaroid, бе закупено от конкурента си Facebook за рекордните 1 милиард долара.
Сега Instagram има един милиард потребители месечно, а различните марки и знаменитости са го превърнали в бляскава витрина. За историята на градиозния му успех пише Дамиен Ликата Карузо за Le Parisien.
Каква е успешната формула на Instagram вече десетилетие?
През всичкото това време платформата остава на върха сред най-изтегляните и използвани приложения, показват годишните класации в бранша.
Още от старта си през 2010 г. Instagram привлече общност от верни последователи благодарение на съвършено новата си концепция. Това съвпадна и с избора на перфектния момент във времето: с масовото навлизане на смартфоните, снабдени с камери и с многобройни приложения. Както разказва Кевин Систром, един от съоснователите: „Бях на почивка в Мексико с годеницата си. Тя поиска да сподели снимка от плажа в Instagram и ме посъветва да добавя филтри, за да стане още по-ефектна. След няколко седмици стартирахме приложението, хората бързо се влюбиха в него и започнаха да го теглят масово.“
В началото са само 13 служители, които работят почти по 24 часа в денонощието и им е трудно да поддържат мрежата, но две години по-късно Facebook придобива обещаващата платформа и Instagram постепенно добавя нови видео формати, някои от тях взаимствани от конкуренти като Stories, IG TV и напоследък Reels. Стремежът за събиране на харесвания става норма, първите инфлуенсъри привличат рекламодатели и нещата се завъртат главоломно. По същото време доверието към Facebook е подкопано от противоречия относно използването на личните данни на потребителите, затова калифорнийският гигант намира своя спасителен пояс в новото си дъщерно дружество.
Въпреки несъмнения търговски успех, двамата съоснователи Систром и Крийгър в крайна сметка напускат през 2018 г. след шест години обтегнати отношения с мениджърския екип на Facebook.
Те искаха да популяризират изкуството, да дадат място за изява на творци от различни жанрове и да спомогнат за формирането на общности, но Instagram пое в съвсем друга посока. Според вътрешните данни на компанията 90% от потребителите всъщност следват минимум по една търговска марка в платформата.
А сега накъде?
След десетилетие на луд растеж Instagram е изправен пред същото предизвикателство като Facebook: налага се да бъде обновен, за да не се превърне в овехтялото приложение на едно вече позастаряло поколение.
Днес в сегмента на юношите и младите хора Instagram е принуден да се състезава с Snapchat с неговите атрактивни филтри и с TikTok, който привлича най-малките с кратките си и ритмични видеоклипове.
В публикация в официалния си блог по повод 10-годишнината си от Instagram очертаха плановете си занапред: „За да се адаптираме към утрешния свят, ние също трябва да се развиваме. През следващите няколко месеца ще въведем някои важни промени, едно от които ще бъде подобряването на съобщенията. Ще помислим и за решения, които биха позволили на малкия бизнес да продава по-бързо своите продукти.“
Още по темата във
facebook