Китайският пазар на автомобили като изпреварващ индикатор за останалия свят

Китайският пазар на автомобили като изпреварващ индикатор за останалия свят

Автомобилната индустрия е един от най-засегнатите от кризата сектори.
Китайският автомобилен пазар е най-големият в света и затова често се използва като изпреварващ индикатор за останалия свят, но не само заради размерите си.

В Китай първи отмениха карантинните мерки след епидемията и това е един вид ориентир за поведението на икономиката в периода след кризата.

Последните данни за април показват, че продажбите продължават да намаляват, но има и позитивна тенденция.

През април годишните продажби паднаха с 5,6%, но в сравнение с март бе регистрирано увеличение от 37%.

Китайските власти се опитват да стимулират търсенето. За това ще бъдат обявени различни мерки, които ще направят покупката на автомобил изгодна за потребителя, съобщава Bloomberg.

САЩ и Европа следват подобен път, но там инициативата идва от самите производители. Американците намаляват цените или предлагат благоприятни условия за финансиране, в Европа Volkswagen предлага, наред с други неща, подобрени лизингови условия.

Така или иначе, според прогнозите на участниците на пазара, спадът в продажбите през тази година все пак ще бъде много силен - от 15% до 25%.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: