Рекламният трик на ООН

Рекламният трик на ООН Снимка: pixabay.com

Серия от реклами, които доведоха до промяна.

Днес потребителите вече не просто предлагат на брандовете да играят роля в изграждането на по-устойчив и приобщаващ свят - те очакват от тях да го създават. С такова, по-високо от всякога очакване и безброй начини за разказване на истории брандовете търсят по-добри начини да стимулират промяната. Така че с някои зашеметяващи амбиции подложихме на изпитание форматите на YouTube и това, което открихме, постави нов стандарт за творческо разказване на истории.

За да разберем как промяната може да бъде създадена чрез силата на разказването на истории, ние си партнирахме с Организацията на обединените нации и Tribeca Enterprises и представихме рекламни послания с информация от световно значение. Можете да повишите информираността и действията за глобалните цели за устойчиво развитие, като разказвате последователни истории, които вдъхновяват зрителите и ги отправят на пътешествие. Например по какъв начин да  разглеждате въпроси от равенството между половете до климатичните действия и качественото образование. 

Творческите екипи от агенции и режисьори от световна класа разработиха кампании, които предизвикаха решителни действия и постигнаха реални резултати.

Ipsos установи, че последователността на рекламите води до по-устойчив интерес в сравнение с една повтаряща се реклама - статистика, базирана на нашите 8 кампании. Със 100% от кампаниите, влияещи върху повишаването на бранда, както и стимулиращи действия (+ 120% трафик на годишна база към GlobalGoals.org и + 80% при нови посетители), резултатите говориха сами за себе си.

Нещо повече, работата, създадена от творческите ни екипи, разкри шест ключови концепции, които ще променят играта за бъдещите рекламосъздатели:

1) Зрителите с пакет Premium отключват мощен потенциал.
Независимо дали подготвяте зрителя за дълга форма, повтаряте ключова точка или „надробявате" история за по-голямо въздействие - последователността на рекламите означава, че можете да изградите историята си по начини, по които не сте успявали никога досега. Екипът на устойчивите градове и общности подготви зрителите за дългосрочен филм по темата с тийзър съдържание със сходен външен вид и усещане, което доведе до 85% по-висока честота на гледане. Междувременно кампанията Zero Hunger използва последващи съобщения с различни герои, за да повтори ключов момент относно разхищаването на храна. Други кампании се възползваха от поетапно представяне на богата история, като например документалния филм на Life Below Water за отделни замърсители в нашите океани.

2) Вторият шанс може да бъде по-мощен от първото впечатление.
Начинът, по който се отнасяте по различен начин с наблюдателите и тези, които ви прескачат, може да окаже огромно влияние върху зрителската аудитория и ангажираност - предизвикателство, пред което творческите екипи се справиха по различни начини. Например процентът на гледане се е увеличил или е останал стабилен на видеоклипове след „повторен опит“ и видеата са довели до 49% по-висока стойност на гледане от средната за кампанията.

3) Последователните визуални маркери са царете на рекламата.
Що се отнася до ефективността, броят на историите в една последователност няма толкова голямо значение, колкото връзката, която може да се установи между тях. Всички разглеждани кампании, които доведоха до голям скок, имаха повтаряща се визуална реплика, независимо дали става дума за червен суичър в „Бедност“, златен фон в „Отговорното производство и потребление“ или облаци лилав дим в климатичните действия.

4) Бързо проследяване на производителността от front loading.
Точно както предварително заредената реклама може да увеличи максимално въздействието, екипите, подготвили предварително заредена серия от реклами, могат да имат подобни резултати. Така че, вместо да определят степента на завършеност, те обмислят внимателно целта и потенциалното въздействие на всяка реклама. Избягването на изкушението за погребване на действието гарантира, че историята и ключовото послание са ясни, дори ако зрителите не завършат гледането на серията от реклами.

5) Серийността е мощен начин за постигане честота на рекламите.
Използването на няколко различни последователни реклами се представя по-добре от повторението на една и съща реклама. Според IPSOS видео последователностите с три реклами са увеличили задържането на ключови съобщения с 89% - много по-високо от две повтарящи се реклами. 

6) Оставете серията от реклами да запълни фунията.
Екипите установиха, че последователността на рекламите им предлага по-голям контекст на аудиторията и контрол на повествованието от традиционните рекламни кампании, което им позволява да използват ясно диференцирани съобщения, за да достигнат до различни зрители. Този умишлен подход доведе до повишаване на осведомеността на потребителите и обмислянето да се предприемат действия по отношение на глобалните цели, както и до голямо увеличение на посетителите на сайта.

Въпреки че има множество от начини да се достигне до зрителите, кампаниите, създадени в партньорство с ООН и Tribeca Enterprises, доказаха, че по-добрите начини за комуникация на съобщения непрекъснато се развиват. И независимо дали брандовете се опитват да променят света или да стимулират растежа на бизнеса, серията от реклами има силата да помогне за разказването на истории, които оказват въздействие.


 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: