Avianca, една от най-големите авиокомпании в Латинска Америка, банкрутира

Avianca, една от най-големите авиокомпании в Латинска Америка, банкрутира Снимка: Photo by chuttersnap on Unsplash

Поредната голяма авиокомпания е разорена заради рестрикциите за пътуване.

Колумбийската авиокомпания Avianca (AVH) подаде искане за фалит по Глава 11 в американския южен район на Ню Йорк в неделя, обвинявайки за срива си „непредвидимото въздействие на пандемията COVID-19", се казва в съобщение на компанията.

Avianca, която е основана през 1919 г., твърди, че е втората най-стара в света непрекъснато управлявана авиокомпания. Към края на миналата година тя беше третата по големина авиокомпания в Латинска Америка, базирана на пазарен дял, след чилийските LATAM Airlines (LTM) и бразилския GOL Linhas Aéreas (GOL), според Euromonitor.

Avianca е най-скорошната голяма авиокомпания, поддала се на пандемията, която накара превозвачите да разкъсат своите полетни графици, да заземят самолети и да поставят служителите в неплатен отпуск. Миналия месец Вирджиния Австралия се срина, след като не успя да получи правителствена подкрепа. През март британският бюджетен превозвач Flybe  заявяви, че финансовите предизвикателства са твърде големи, за да издържат в условията на пандемия.

Колумбийският превозвач заяви, че е бил ударен силно от блокировки по целия свят заради влошаването на пандемията. От страните, в които Avianca понастоящем оперира, 88% са под цялостни или частични ограничения за пътуване, според компанията. Решението за подаване на заявление за фалит е взето с намерението да се „защитят и запазят операциите", докато огнището продължава, се казва още в съобщението на авиокомпанията.

В допълнение към защитата от фалит, компанията планира да закрие бизнеса си в Перу, за да намали разходите и „да поднови фокуса си върху основните пазари". „Avianca е изправена пред най-предизвикателната криза в нашата 100-годишна история, докато се ориентираме в последиците от пандемията Covid-19", казва в изявление изпълнителният директор Анко ван дер Верф.

„Вярваме, че реорганизацията по Глава 11 е най-добрият път за защита на основните услуги за въздушно пътуване и въздушен транспорт, които предоставяме в Колумбия и други пазари в Латинска Америка.“

Авиокомпанията казва, че обикновено има 189 самолета в своя флот, които извършват около 700 полета на ден. Но тази година пътническите полети са спрени от средата на март, намалявайки консолидирания си приход с над 80% и оказвайки значителен натиск върху паричните си резерви.

Анализаторите отбелязват, че авиокомпанията вече е имала премеждия миналата година. Миналото лято „Авианка" беше „в период на катаклизми", пише в проучване на базиран в Сидни център за авиация.

Компанията се бореше с отрицателни кредитни рейтинги, претърпя рязка промяна в контрола на борда и назначаване на нов изпълнителен директор, след като предишният й изпълнителен директор внезапно напусна авиокомпанията, добавиха от авиокомпанията.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: