Японският дизайнер Кензо загуби битката с коронавируса
- Мода
- Автор:
Кензо е първият дизайнер от Страната на изгряващото слънце, който печели известност на парижката модна сцена.
Световноизвестният японски дизайнер Кензо Такада почина на 4 октомври в Париж вследствие на усложнения от COVID-19, съобщиха световните агенции.
Кензо беше на 81 години. Роден е през 1939 г. в Химеджи, близо до Осака, Япония, в семейство със седем деца. Той пристига във Франция през 1965 г. и донася със себе си традиционната японска естетика. Автор е на повече от 8000 дизайнерски концепции, които му създават име на новатор, но и проправят пътя на японските дизайнери в голямата мода.
Той е сред първите студенти на токийския моден колеж „Бунка" и в края на 50-те се насочва към пищното, експериментално използване на обеми, принтове и цветове, което руши конвенциите на мъжкото и дамското облекло за времето си. Вдъхновен от френския моден дизайнер Ив Сен Лоран, той пристига в Париж почти без пари, без познати и едва говорещ френски, с намерението да остане съвсем за малко.
Кензо Такада става първият японски дизайнер, който печели известност на парижката модна сцена. Първата му колекция е изработена от евтини платове, купени от пазара в Монмартър, и е представена в скромен парижки бутик. През 70-те години Такада успява да създаде световноизвестната модна марка, носеща името му. Цветните графични и флорални щампи стават негова запазена марка. Дизайнерът стартира мъжка модна линия през 1983 г., а по-късно през 80-те години и по-небрежните спортни линии Kenzo Jeans и Kenzo Jungle. Той е известен не само с дрехите си, но и с висококачествените си парфюми и продукти за кожа.
„Мисля, че внесох свобода в модата, в начина на носене на дрехите, в движението и цветовете. Жената „Кензо" е свободна, красива и динамична", каза дизайнерът неотдавна пред АФП.
През 1993 г. Такада продава бранда на конгломерата LVHM, под чиято шапка са и имена като Louis Vuitton, Givenchy и други. През 1999 г. Кензо обявява, че се оттегля окончателно от поста си на директор в Kenzo и ще преследва „други творчески цели". Въпреки това дизайнерът остава силно ангажиран с модните линии на марката.
През 2016 г. той става рицар на Почетния легион, а през 2019 г. се връща обратно в модния дизайн, за да създаде костюмите за продукцията „Мадам Бътерфлай" в Токийската опера. В началото на тази година Кензо пусна нова марка за интериорен дизайн, наречена K3.
Новината за смъртта на легендарния дизайнер предизвика вълна от постове на японски потребители в Twitter. Голяма част от тях споделят, че първите луксозни стоки, които са успели да си купят, са били именно с етикет Kenzo.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:
Златото реагира „като по часовник“ на ескалацията в Украйна
Служители определят най-добрите работодатели у нас в независима онлайн класация
Американската армия тества картечница с изкуствен интелект
Разкриха кражба на криптовалута за около $ 1 милиард
Ще успее ли Австралия да забрани достъпа на деца до социалните медии
Отново полицейска стрелба с жертва в САЩ
Сняг и ниски температури в Централна Европа
Вече ще можем да получаваме вода директно от въздуха
Изделията с индивидуални щампи не могат да бъдат върнати на търговеца
КЕШ клуб
300
3 000
30 000