Тактики за успешен бизнес по време на пандемия

Тактики за успешен бизнес по време на пандемия Снимка: pixabay.com

Блицанкета: Как бизнесът ни да преживее предизвикателството COVID-19.

 

Руски маркетингови специалисти споделят идеи за това как брандовете могат да се адаптират към сегашната сложна ситуация, приемайки актуални и креативни решения, като същевременно запазят лоялните си клиенти.
 


 

 - Линор Горалик, маркетингов консултант

Добра посока за размисъл е да се опитате да разберете какви чувства изпитва аудиторията и да я подкрепите в това. По-добре е да не се насочвате към тези от първото ниво („страхуваме се да се разболеем", „трудно ни е да бъдем в изолация"), а от второто („не е толкова лесно да прекарам много време дори с най-близките", „изведнъж останах сам със собствените си мисли"). Възможно е да се изгради комуникация, апелираща към тези трудни емоции, и аз вярвам, че тя ще предизвика силен отклик.


 

 

И накрая, сега е много добре да не залагате на ярките креативи, макар и те да са гениални, като например, известния призив на PornHub със слогана It's Ok To Touch Yourself. По-добре е да задействате интегралния маркетинг - кампании, в центъра на които е някакво социално полезно действие, дори толкова просто, като това да направите платен онлайн продукт временно безплатен. Но и тук вече трябва да бъдете внимателни - потокът от такива акции се превърна във водопад. Около такива действия се изгражда силна комуникационна история, включваща в себе си ярки креативи.

 

- Анатолий Ясинский, куратор на факултета по „Бранд контент" в Академията за комуникации Wordshop

В моменти на криза трябва да се занимаваме със саморазвитие и самоусъвършенстване. Това се отнася както за знанията, така и за навиците и уменията. За човек всяка криза е криза на смисъла на живота, крах на мирогледа с обезценяване на ценностите и с проблеми в приоритизиране на целите на първо място. И на второ - разрушаване на обичайните поведенчески сценарии. С това трябва да се работи във всички области на комуникацията.

 

Отначало трябва да се работи с контента в цялото му разнообразие - от развлекателния до обучаващия и информационния. Например може да се създадат онлайн курсове, напомнящи за ценностите и мисиите на брандовете. Курсовете могат да поддържат познатия модел на света, да помагат да се изработят умения за корекция на този модел с минимални загуби, могат да бъдат и практически, за да ангажират не само мозъка, но и ръцете.

 

 - Михаил Устинов, директор по креатива в hobbycreative.com

Честността е най-важна от всичко. В екстремни ситуации хората проявяват истинската си същност. Брандовете също. Най-важното е да не се опитваш да правиш нещо, което противоречи на същността ти, да не се бъркаш във всички чалънджи, да говориш честно и открито. Необходимо е да се показва как точно компаниите работят по време на кризисна ситуация - именно това е, което сега предизвиква въпроси сред потребителите. Да вземем една и съща доставка на храна: как се приготвя тя, какви мерки за безопасност се спазват, какво са променили компаниите в процеса на готвене? Трябва да говорим за това на клиентите, а не просто да ги призоваваме да си седят вкъщи.

 

В рекламата винаги е важна естествената, органична  роля на бранда. Най-важното е да не се занимаваш с несвойствени за теб неща, да не правиш агресивна и досаждаща на клиентите реклама, а да правиш това, което е естествено и привично за теб. В това отношение наистина ми харесва това, което сега прави Лиъм Галахър. Той преработи всички хитове на Oasis под формата на актуални послания и всеки ден ги пее из къщи, миейки ръцете си. Например вместо Champagne Supernova - SOAPagne Supernova, вместо Wonderwall - WonderWASH и така нататък. Много забавно и разбираемо поднесено.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: