Китай казва, че няма да одобри продажбата на TikTok, нарича я „изнудване“
- SEO & социални медии
- Източник: techcrunch.com
- Автор:
Крайният срок (20 септември) за продажба на TikTok вече изтече, но засегнатите страни все още не са уредили условията по сделката, пише TechCrunch. Оферентите на ByteDance и TikTok, Oracle и Walmart, представиха противоречиви съобщения относно бъдещата собственост на приложението, обърквайки инвеститорите и потребителите. Междувременно недоволството на Пекин от продажбата на TikTok става все по-очевидно.
Китай няма основание да одобри „мръсната" и „несправедлива" сделка, която позволява на Oracle и Walmart да поемат TikTok въз основа на „тормоз и изнудване". Тези думи бяха използвани в редакционна статия, публикувана в сряда в China Daily, официален вестник на английски език на Китайската комунистическа партия.
Редакцията твърди, че успехът на TikTok (прогнозираните приходи са около 1 милиард долара до края на 2020 г.) „очевидно е накарал Вашингтон да се чувства неспокоен“ и е накарал САЩ да използват „националната сигурност като претекст за забрана на приложението“.
Официалното съобщение може да предизвика смесени чувства в ByteDance. Компанията няколко пъти се е опитвала да докаже, че се откъсва от китайските власти, което е предпоставка продуктите й да могат да бъдат свободно разпространявани и използвани в западните страни.
Пекин вече е модифицирал набор от правила за износ, за да усложни потенциалната сделка за TikTok, ограничавайки продажбата на някои технологии за изкуствен интелект на чуждестранни компании. Както ByteDance, така и китайските държавни медии заявиха, че споразумението няма да включва технологични трансфери.
Администрацията на Тръмп заяви, че ще забрани изтеглянето на TikTok, който може да се похвали със 100 милиона потребители в страната, ако не бъде постигната приемлива сделка. Той също така планира да забрани WeChat на Tencent, решение, възпрепятствано от окръжния съд в Сан Франциско.
TikTok е събрал близо 198 милиона тегления на App Store и Google Play в САЩ, докато WeChat е инсталиран от близо 22 милиона потребители в САЩ от 2014 г. насам, според Sensor Tower, компания за проучване на пазара. За разлика от TikTok, който има широкообхватна потребителска база в САЩ, WeChat се използва главно от китайскоговорящи общности или хора с връзки в Китай, където месинджърът е доминиращото приложение за чат и повечето западни алтернативи са блокирани.
Точно преди предложения краен срок от 20 септември за забрана на приложението, Министерство на търговията в Китай призова САЩ да „се откажат от действия, целящи тормоз“ спрямо видео приложението и месинджъра или да се изправят срещу контрамерките на Пекин за „защита на законните права и интереси на китайските компании“.
След като САЩ обявиха серия от сериозни ограничения на гиганта за телекомуникационно оборудване Huawei миналата година, Китай обеща да публикува „списък с ненадеждни субекти“, насочен към чуждестранни компании и лица, които „не спазват пазарните правила“ и „сериозно накърняват законните права и интереси на китайските предприятия“, но все още не е разкрил списъка.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:
Крайнодесният кандидат с шокираща преднина на президентските избори в Румъния
В швейцарски параклис инсталираха холограма на Исус Христос на базата на ИИ
Глобален договор ще финализира сделката за ограничаване на пластмасата
25 ноември - Международен ден за елиминиране на насилието срещу жени
Зловредни имейли заливат електронните ни пощи
Ясни са датите на религиозните празници през 2025 г., различни от източноправославните
Процес за системно сексуално насилие разтърси Франция
Ще можем ли безопасно и ефективно да използваме социалните мрежи
Американската система за разпознаване на лица "излезе извън контрол"
Най-четено от SEO & социални медии
КЕШ клуб
300
3 000
30 000