Статистика: Половината от българите участват в отглеждането и приготвянето на домашни продукти
- България
- Източник: https://rctrend.bg/
- Автор:
Всеки пети е участвал във варенето на домашен алкохол.
83% от българите посочват, че консумират домашно приготвени продукти, защото смятат, че са по-качествени от тези в магазина. Това показва проучване на независимата социологическа агенция „Тренд" по поръчка на вестник „24 часа". 51% от анкетираните посочват, че са участвали в бране или събиране на реколта.
Близо 2 млн. и 200 хил. българи (53%) посочват, че консумират домашни алкохолни напитки. Данните на агенцията показват, че всеки пети е взимал участие във варенето на домашен алкохол, а 660 хил. (12%) в коленето на прасе.
Изследването е направено в периода 29 август - 05 септември 2020 г., като за целите му са проведени 1008 ефективни интервюта с респонденти на възраст над 18 г.
Само 20% от запитаните са заявили, че не консумират домашно приготвени или отгледани продукти срещу 79%, които консумират. Данните показват, че привържениците на домашните продукти са повече в малките градове и селата, а с повишаване на възрастта нараства и делът им. 81% от живеещите в селата посочват, че участват в отглеждането/ приготвянето на домашни продукти. В столицата този дял е 25%.
Най-често консумираните домашни продукти са туршия - 32%, компоти – 28%., зеленчуци/зеленчукови консерви – 25%. Сред предпочитаните домашни продукти от българите са още лютеница, сладко, кисело зеле, ракия, месо, яйца, млечни продукти и т.н.
83% посочват, че консумират домашно приготвени продукти, защото смятат, че са по-качествени от тези в магазина, а едва 8% не са съгласни с това. За близо две трети от запитаните консумацията на домашно приготвени продукти е свързана с факта, че излиза по-евтино. За 27% това не е определящ фактор. За 76% мотивацията е носталгична - домашните продукти им напомнят за вкуса от детството. Близо три четвърти посочват, че консумират такива продукти, защото има откъде да ги вземат/кой да им ги произведе. Делът на последните в столицата е по-малък (50%) в сравнение с останалите населени места.
55% от българите посочват, че си приготвят зимнина. В столицата го правят 33%. От зимнината, която се приготвя, с най-голям дял са компотите – 48%, туршия – 46%, лютеница/кьопоолу/айвар/лютика – 30%, кисело зеле – 28%. 53% посочват, че консумират домашни алкохолни напитки, като 59% от тях консумират ракия, 29% домашно червено вино, а 11% бяло вино.
В проучването беше зададен и въпрос, свързан с практикуването на дейности като събиране на реколта, садене, колене на прасе и т.н. 51% от българите посочват, че са участвали в бране/събиране на реколта, а 44% - в садене. По 42% са съответно дяловете, свързани с обръщане на земя/копаене/прекопаване, както и с отглеждане на градински продукти. 18% са участвали във варенето на домашен алкохол. 660 хил. българи са участвали в дейности, свързани с коленето на прасе. С най-нисък дял от тестваните опции е доенето на добитък, което само 7% от българите посочват, че са извършвали като дейност.
Близо 2 млн. и 200 хил. българи (53%) посочват, че консумират домашни алкохолни напитки. Данните на агенцията показват, че всеки пети е взимал участие във варенето на домашен алкохол, а 660 хил. (12%) в коленето на прасе.
Изследването е направено в периода 29 август - 05 септември 2020 г., като за целите му са проведени 1008 ефективни интервюта с респонденти на възраст над 18 г.
Само 20% от запитаните са заявили, че не консумират домашно приготвени или отгледани продукти срещу 79%, които консумират. Данните показват, че привържениците на домашните продукти са повече в малките градове и селата, а с повишаване на възрастта нараства и делът им. 81% от живеещите в селата посочват, че участват в отглеждането/ приготвянето на домашни продукти. В столицата този дял е 25%.
Най-често консумираните домашни продукти са туршия - 32%, компоти – 28%., зеленчуци/зеленчукови консерви – 25%. Сред предпочитаните домашни продукти от българите са още лютеница, сладко, кисело зеле, ракия, месо, яйца, млечни продукти и т.н.
83% посочват, че консумират домашно приготвени продукти, защото смятат, че са по-качествени от тези в магазина, а едва 8% не са съгласни с това. За близо две трети от запитаните консумацията на домашно приготвени продукти е свързана с факта, че излиза по-евтино. За 27% това не е определящ фактор. За 76% мотивацията е носталгична - домашните продукти им напомнят за вкуса от детството. Близо три четвърти посочват, че консумират такива продукти, защото има откъде да ги вземат/кой да им ги произведе. Делът на последните в столицата е по-малък (50%) в сравнение с останалите населени места.
55% от българите посочват, че си приготвят зимнина. В столицата го правят 33%. От зимнината, която се приготвя, с най-голям дял са компотите – 48%, туршия – 46%, лютеница/кьопоолу/айвар/лютика – 30%, кисело зеле – 28%. 53% посочват, че консумират домашни алкохолни напитки, като 59% от тях консумират ракия, 29% домашно червено вино, а 11% бяло вино.
В проучването беше зададен и въпрос, свързан с практикуването на дейности като събиране на реколта, садене, колене на прасе и т.н. 51% от българите посочват, че са участвали в бране/събиране на реколта, а 44% - в садене. По 42% са съответно дяловете, свързани с обръщане на земя/копаене/прекопаване, както и с отглеждане на градински продукти. 18% са участвали във варенето на домашен алкохол. 660 хил. българи са участвали в дейности, свързани с коленето на прасе. С най-нисък дял от тестваните опции е доенето на добитък, което само 7% от българите посочват, че са извършвали като дейност.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:
Процес за системно сексуално насилие разтърси Франция
Ще можем ли безопасно и ефективно да използваме социалните мрежи
Американската система за разпознаване на лица "излезе извън контрол"
Hyundai изтегли над 145 000 електрически автомобила поради критичен проблем
Пералня за хора ще създадат в Япония
Актуално: Международният наказателен съд и неговите заповеди за арест
Изобретателно: „заловиха” градинско джудже от… екстази
Австрия пусна България и Румъния в Шенген и по суша
Провали се избранникът на Тръмп за главен прокурор
КЕШ клуб
300
3 000
30 000