Бъдещето на търговията на дребно

Бъдещето на търговията на дребно

Три тенденции, важни за добра петгодишна стратегия.

Търговците на дребно никога не са преживявали такива бурни времена. За много основната задача сега е да се задържат на повърхността. За тези от тях, които са успели да отговорят на безпрецедентното търсене в нови и неочаквани области, показателите са скочили рязко. Въпреки че кризата все още не е приключила, време е да помислите за бъдещето и да подготвите бизнеса си за възстановяване и растеж. 

Пабло Перес и Джорджи Алтман - експерти в търговията на дребно в Google, споделят последните научни открития, които дават поглед в бъдещето и какви са перспективите пред търговията на дребно в следващите пет години. В изследване, извършено съвместно с Euromonitor, те разглеждат продажбите във физически магазини, онлайн магазини и търговски платформи в различни отрасли на 10 развити пазара по света.


Търговците на дребно, които са представени в интернет, ще се радват на повече продажби през следващите 5 години

Въпреки че кризата ускори дигитализацията и онлайн продажбите нарастват, очаква се до 2024 г. по-голямата част от покупките да останат офлайн (78% срещу 22% за онлайн покупки). Важно е какви канали ще използват потребителите за пазаруване и какъв тип търговци ще изберат. Изследванията показват, че онлайн търговците ще имат повече продажби през следващите 5 години, дори ако клиентите им избират физически магазини. Това подчертава необходимостта от интегриране на онлайн и офлайн търговията.

До 2024 г. 53% от приходите на дребно ще идват от фирми с бизнес модели, основани на цифрови канали за продажба, показват проучванията. Ако строгите карантинни мерки се възобновят, това число може да нарасне до 56%, тъй като по-голямата част от потребителите ще пазарува онлайн и ще избягва физическите магазини.

На пазари със силен дигитален маркетинг, като Великобритания и САЩ, търговците на дребно с цифрови канали ще формират две трети от общите приходи. Във Франция този показател ще се удвои до 2024 г. и ще покаже максимален растеж.

Изследването разкри няколко основни тенденции, които ще са валидни в следващите 5 години:

- Броят на търговците на дребно, представени само във физически магазини, ще намалее значително на всички пазари.
- Делът на търговците на дребно, представени главно във физически магазини, ще се увеличи на всички пазари.
- Ръстът в броя на онлайн продавачите ще намалее на всички пазари, тъй като те ще започнат да разширяват каналите си за продажба, например чрез отваряне на редовни магазини.
- Делът на търговските площи на почти всички пазари ще се увеличи значително.

Три ключови тенденции, които ще помогнат на търговците да се подготвят за промените

1. Тъй като потребителите продължават да пазаруват както онлайн, така и в обикновени магазини, 86% от ръста на продажбите през следващите 5 години ще идва от многоканални формати и пазари.
2. Пандемията е повлияла на потребителите, като ги е направила по-гъвкави при избора на канал за покупка. 73% от купувачите не правят разлика между онлайн и офлайн покупки. Преди кризата тази цифра е била 65%. Потребителите се интересуват от интегрирани услуги и удобен процес на закупуване, независимо от избрания канал.
3. Процесът на вземане на решения става по-сложен, затова клиентите се нуждаят от информация, ненатрапчиви препоръки и персонализирани послания.

Как да се подготвим за бъдещето

Очертава се потребителите да използват както онлайн канали, така и познатите физически магазини, затова, за да увеличат печалбите си, търговците на дребно ще трябва да обединят своите физически и цифрови канали. Както научихме тази година, има само едно постоянно нещо в живота и то е промяната, така че търговците ще трябва да се подготвят за това, което предстои. 

Ето някои насоки:

- Дайте на потенциалните клиенти полезна информация, която да им помогне да вземат решение. Това все повече се превръща в ключов фактор в процеса на закупуване.

- В бъдеще изборът на канал за покупка - онлайн или офлайн - няма да има голямо значение за потребителя. Преместете фокуса от мястото, където се извършва транзакцията, към интегриране на двата канала.

- Отговорете на нарастващите очаквания на вашите клиенти и осигурете безпроблемно пазаруване. Цифровата трансформация е неизбежна.




Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: