Топ 5: Индустрии, повлияни от изкуствения интелект
- Важно от "Икономика"
- Източник: www.sitepronews.com
- Автор:
Снимка: Pixabay
Новите технологични открития се внедряват навсякъде около нас и правят живота ни по-различен и по-удобен. Свидетели сме на самоуправляващи се коли, кьоскове за автоматични поръчки в „Макдоналдс", машини за самообслужване в летищата и големите супермаркети.
Но това е само началото.
Употребата на изкуствен интелект означава внедряване на компютърна система, която функционира като човешко същество с възможности за употреба на различни езици, вземане на решения, визуално възпроизвеждане и разпознаване на реч.
Тази технология е в начален етап на развитие, но вече се проучва от индустриите.
Ето употребата на изкуствения интелект и въздействието му върху 5 индустрии.
Промишленост
Според изследване на Infosys повечето производители гледат на изкуствения интелект като на възможност за увеличаване на производството. Въвеждането на изкуствения интелект е гигантска стъпка за производителите, тъй като изисква пълна подкрепа от страна на хората и редица механизирани процеси. Изкуственият интелект изисква прецизно планиране и ръководство, за да бъде гарантиран успехът му. Служителите и потребителите трябва да подкрепят процесите по въвеждането му и да бъдат готови да се адаптират към новите работни практики и променящи се условия на работа.
Пакетиране и доставка: индустрия за дистрибуция на стоки
Индустрията за дистрибуция на стоки използва силата на изкуствения интелект чрез роботи, за да постигне по-голяма ефективност и по-добър мениджмънт. Най-добрият пример за автоматизирано опаковане и дистрибуция е Amazon, компанията, която използва 45 000 роботи в складовете си. Компанията има футуристично виждане за внедряване на изкуствен интелект в своите операции. Тя придоби производителя на роботи Kiva Systems през 2012 г. за 632 милиона щ. д. Роботите на Kiva сега се използват за автоматизиране на пренасянето и опаковането и допринасят за по-голяма ефективност.
„Считаме, че роботите на Kiva подобряват работата в складовете ни и увеличават продуктивността“, казва Фил Хардин, директор инвестиции в Amazon.
Обслужване на клиентите
Чат бот е новата модерна дума в обслужването на клиенти. Компаниите са заинтересовани от развитието на чат ботове, които да владеят машинна обработка на езиковата комуникация и да създадат приятелски настроени роботи, които могат да имитират човешката реч и да дават естествени отговори. Експертите са все още в начална фаза на разработка на високотехнологични чат ботове, които да разбират въпросите на клиента и да дават адекватни отговори. Не е далече денят, когато клиентите няма да могат да различат дали разговарят с чат бот или с човешко същество.
Според изследване на HubSpot за 40% от клиентите няма значение дали разговарят с чат бот или с човешко същество, стига да бъдат добре обслужени. Друго изследване на PwC показва, че 34% от служителите се съсредоточават върху по-дълбоко обмисляне и креативност, след като имат повече време за това с въвеждането на чат ботовете.
Финанси
Банките и финансовите институции се обръщат към изкуствения интелект за обработка на обемно количество данни. Програмирани роботи могат да заменят хората в управлението на финансите и прогнозирането на тенденциите в акциите и са много по-ефективни от човешкия ресурс.
„Базирайки се на проучванията на UBS Evidence Lab, изкуственият интелект може да доведе до повишаване на приходите с 3,4% и намаляване на разходите с 3,9% през следващите 3 години“, казва Филип Финч, стратег от UBS.
Здравеопазване
Изкуственият интелект преокабелява модерните теории за здравеопазването чрез употребата на машини с изкуствен интелект за различни процеси като диагностициране, подаване на анестезия и хирургически операции.
Следните категории в здравеопазването са под силното въздействие на изкуствения интелект:
- Виртуални медицински сестри;
- Хирургия, асистирана от роботи;
- Ограничаване на грешки при дозирането;
- Автоматизирана диагностика на изображението.
Изкуственият интелект е най-разрушителната технология, която в момента оказва влияние върху значими индустрии като промишленост, търговия на дребно, електронна търговия, здравеопазване и логистика.
Компаниите инвестират в тази технология, за да получат важна възвръщаемост в близко бъдеще.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:
Ясни са датите на религиозните празници през 2025 г., различни от източноправославните
Процес за системно сексуално насилие разтърси Франция
Ще можем ли безопасно и ефективно да използваме социалните мрежи
Американската система за разпознаване на лица "излезе извън контрол"
Hyundai изтегли над 145 000 електрически автомобила поради критичен проблем
Пералня за хора ще създадат в Япония
Актуално: Международният наказателен съд и неговите заповеди за арест
Изобретателно: „заловиха” градинско джудже от… екстази
Австрия пусна България и Румъния в Шенген и по суша
Най-четено от Важно от "Икономика"
КЕШ клуб
300
3 000
30 000