Председателят на Nikola се оттегля, борсите се сриват след обвинения

Председателят на Nikola се оттегля, борсите се сриват след обвинения

Основателят и изпълнителен председател на Nikola Corp Тревор Милтън напуска компанията за електрически камиони. Това идва след доклад на известна фирма за къса продажба, обвиняваща компанията в измама. Стивън Гирски наследява позицията. Той е бивш изпълнителен директор на General Motors, който вече беше в борда на компанията, пише Tech Crunch.

Акциите на компанията Nikola са намалели с 30%, като в момента се търгуват около 25 долара на акция. През последните няколко месеца акциите претърпяха много, като по едно време достигнаха 79 долара за акция.

„Фокусът трябва да бъде върху компанията и нейната мисия, която променя света, а не върху мен. Възнамерявам да се защитя срещу фалшиви обвинения, отправени към мен от външни недоброжелатели“, заяви Милтън в изявление, публикувано в Twitter.

Този месец Hindenburg Research, продавач на късо, публикува доклад, в който се твърди, че Nikola подвежда инвеститорите. Nikola опровергава твърденията.

„Тези твърдения са неверни и подвеждащи и са предназначени да манипулират пазара, за да се възползват от произведен спад в цената на акциите на Nikola“, каза Nikola след доклада на Hindenburg Research.

Този доклад се появи след значителна сделка за Nikola. Младият производител на автомобили току-що беше подписал споразумение с General Motors, което даде на GM 11% собственост в началото, в замяна на технология и помощ за пускането на пазара на първия модел на Nikola.

Електрическите камиони, както потребителски, така и търговски версии, бързо се превръщат в бойно поле за автомобилните производители. Пазарът е узрял за иновации и сегашните производители на автомобили търсят партньори за стартиране на операции. Ford, лидерът в потребителските камиони, застана на страната на базираната в Мичиган Rivian, която помага за разработването на електрически превозни средства за Ford. Неотдавнашното партньорство на General Motors с Nikola изглеждаше умно по време на обявяването му. И все пак сега, след доклада от Hindenburg, жизнеспособността на сделката е под въпрос, а с това и бъдещето на електрическия пикап на GM.

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: