Как COVID-19 ускорява дигиталната трансформация за бизнеса

Как COVID-19 ускорява дигиталната трансформация за бизнеса Снимка: https://pixabay.com/

Премествайки границите на това как и къде можем да правим бизнес, пандемията принуди предприемачите да погледнат на цифровите медии по нов начин.

Всички можем да се съгласим с това, че COVID-19 е определящ фактор през тази година, тъй като доста промени начина, по който бяхме свикнали да живеем, както и начина, по който развивахме бизнеса си досега. Трансформацията най-вече засегна работата онлайн на малкия и средния бизнес. Когато промените настъпиха и се наложи да бъдат въведени мерки за ограничаване на разпространението и защита на общественото здраве, околната среда се промени, ускорявайки дигиталната трансформация и подтиквайки бизнеса да се пренесе в интернет. За много от собствениците своеобразната миграция се оказа нещо, което преди това не бяха обмисляли.

Премествайки границите на това как и къде можем да правим бизнес, пандемията COVID-19 принуди предприемачите да погледнат на дигиталните медии по нов начин. Доказано е, че цифровите медии не са подходящи единствено за марки и влиятелни лица в социалните медии. Те са за всеки и независимо дали правите физически бизнес с аудиторията си онлайн, вашите клиенти са там и това е мястото, където трябва да бъдете и самите вие.

COVID-19 пространството, на което да правим бизнес

Предприемачите, разчитащи на място за тухли и хоросан, отворено за обществеността, бяха особено засегнати по време на тази пандемия. Тъй като регулациите принудиха много места да затворят и ограничат дейността си, бизнесът бързо се обърна към онлайн платформите, за да продължи да се развива. Кендъл Шоу от Maybach Media обяснява: „Ако не можете да отидете в магазина или на локацията си, за да правите бизнес, трябва да намерите друг магазин, за да останете на повърхността.” Тези промени означаваха, че трябва да отговорим на изискванията на клиентите по нов начин.

Социалните медии вече не са по избор

Социалните медии на практика избухнаха едновременно с избухването на коронавируса. Потреблението се увеличи, ангажираността се засили и всички прекарваха много повече време в социалните медии през настъпилата пандемия. Фирмите знаеха, че за да запазят клиентите си, трябва да започнат да взаимодействат с тях онлайн, ако още не са го направили. Социалните медии разширяват границата за правене на бизнес в трудни времена и вече не могат да бъдат „по избор”, а са задължителни. Цялата магия се състои в запазването и поддържането на връзката с клиентите и партньорите.

Последователите

Малкият и средният бизнес, които поискаха да възприемат стратегиите за справяне с тази нова норма, разбраха, че придобиването на повече последователи води до положителен резултат. Експертът по социални медии и главен изпълнителен директор на Icon Social Marketing, Алекс Шу, обяснява: „Докато се концентрирате върху изграждането на вашата аудитория от последователи, си осигурявте увеличение на продажбите." Алекс вярва, че ако имате последователи, имате клиенти и през 2020 г. бизнесите намират своите потребители онлайн.

COVID-19 със сигурност промени начина, по който мислим за маркетинга, и с оглед на това пейзажът се променя за малкия и средния бизнес, тъй като постпандемичният свят се оформя. С онлайн стратегиите в ума на всички, силата на дигитализацията тласка бизнеса към по-светло бъдеще, където внезапните регулаторни промени не възпрепятстват възможностите.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: