4 начина да насърчите креативността у служителите си

4 начина да насърчите креативността у служителите си Снимка: https://pixabay.com/

Как вдъхновявате хората да отворят съзнанието си по начин, който отключва креативността във вашата организация с цел постигането на най-добри резултати?

Ето няколко начина, по които можете да насърчите креативността у служителите ви:
 

Съберете групите.

Когато стартирате нов бизнес или продукт, членовете на екипа са особено заети. Всички те са с наведени глави, фокусирани върху това, за което са отговорни. По-голямата част от времето си прекарват в работа с останалите в отдела. Креативните хора не разполагат с много време за взаимодействие. Има начини това да се промени.

Хората от различни групи трябва да си взаимодействат в социална среда. Ако компанията ви се разраства, предложете възможност на колегите си да се срещнат с новите членове на екипа в петък след работа и заедно да развият и споделят визиите си за компанията. На тези срещи могат да се родят някои от най-креативните им идеи.

Излизайте редовно.

Правете нещо извън офиса поне веднъж на тримесечие. Не е задължително това да бъде нещо скъпо или екстравагантно. Може да планирате различни дейности. Каквито и да са, накарайте хората да се включат, защото поставени в различна обстановка, може да изградят взаимоотношения помежду си, които да отключат тяхната креативност. Като извадите служителите си от зоната им на комфорт и ги накарате да взаимодействат помежду си, можете да отворите очите им за нови възможности.

Насърчавайте ги да експериментират.

Декларирайте, че в продължение на няколко часа всеки месец никой няма право да използва компютъра или смартфона си. Вместо екрани, осигурете на всеки служител тетрадка и ги помолете да отделят време за писане, скициране и схемиране на техните мисли и идеи за това как да подобрят бизнеса. Различното усещане при допира на писалката с хартията ще ги принуди да мислят по различен начин. След упражнението ги насърчавайте да откъсват страници от тетрадките си и да ги публикуват на стена с идеи.

Насърчавайте ги да поемат рискове.

Понякога печелим, понякога губим. Хората трябва да бъдат насърчавани да рискуват и да бъдат креативни. Те трябва да знаят, че дори нещо да не работи, това е ценна част от развитието на бизнеса. Един от начините да направите това е да насърчите екипа си да експериментира със странични проекти. Много от тях ще се провалят, но има шанс един от тях да се превърне във вашата следваща голяма идея. И ако опитат нещо, което не работи, уверете ги, че няма опасност това да изложи цялата компания на риск.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: