Развитието на индустрията виртуален фитнес в периода 2020 – 2027 г.

Развитието на индустрията виртуален фитнес в периода 2020 – 2027 г. Снимка: Pixabay

Пазарът на онлайн/виртуалния фитнес: статистика за 2019-2027 г.

Виртуалната или онлайн тренировка е следващо поколение от революционното развитие на фитнес услугите. Това е удобната фитнес и уелнес услуга, с която клиентите могат да имат достъп до треньор или инструктор, без да посещават фитнес зала. Фитнес обучението се провежда посредством онлайн таблата за управление или фитнес приложенията, с които борави инструкторът. В допълнение виртуалните фитнес сензори в смартфоните и носимите устройства дават възможност за достъп до различни виртуални приложения като мониторинг на съня или проследяване ритъма на бягане, за подобряване здравето и начина на живот на потребителя. Разнообразните виртуални или онлайн оферти дават възможност за достъп до фитнес и уелнес на всеки индивид от работещия на смени до домакините и всеки, който не обича или не може да посети фитнес залите. Виртуалният до поискване или стрийминг на живо фитнес предоставя преимущества като гъвкав график, голямо разнообразие на фитнес формати като йога и медитация и доставя професионално ръководство в дома/офиса. Глобалният пазар на онлайн/виртуалния фитнес беше оценен на 6,046 милиона щатски долара през 2019 г. и се очаква да достигне 59,231 милиона щатски долара през 2027 или да нарасне с 33,1% от 2020 до 2027 г.
В резултат на пандемията COVID-19 индивидуалният сегмент се очаква да отбележи най-голям ръст в сравнение с останалите поради затварянето на фитнес залите и студиата в света и принудителното оставане вкъщи на потребителите.

Сегментът онлайн стрийминг до поискване доминира онлайн/виртуалния пазар през 2019 г. и прогнозата е тази тенденция да се запази през прогнозния период, тъй като виртуалният фитнес до поискване е предпочитан от потребителите. Той  им дава достъп до разнообразни тренировки в удобно за тях време. Доставчиците на виртуален фитнес до поискване изготвят оферти, които да достигнат до по-голям кръг потребители на различни нива, както и да предложат различни видове обучение, нива на трудност и разнообразни музикални жанрове. Очаква се онлайн фитнесът до поискване да отбележи най-високи нива на търсене през прогнозния период, тъй като той е популярен сред привържениците на рутинните тренировки и индивидите, които са постоянни и отговорни по отношение на програмата и графика.

Пазар на онлайн/виртуален фитнес
По вид на стрийминг



Стрийминг на живо е с прогноза за най-доходоносен сегмент.


Ако разгледаме показателя приходи през 2019 г. отчитаме най-голям прираст при абонаментите и тази тенденция ще се запази през следващите години, тъй като цената на абонамента е много по-благоприятна от таксите за инструктор на живо. Потребителите предпочитат абонамент за онлайн фитнес услуги, тъй като така получават най-добрите треньори, независимо от географското си положение. Хибридният сегмент се очаква да покаже най-голям прираст през прогнозния период, тъй като той достига до по-голям спектър потребители включително тези, които искат да имат достъп до функции като безплатни пътеки или плащане с опция да се види и пробва, както и абонаментни планове с отстранени реклами.

Пазар на онлайн/виртуален фитнес
Модели на приходи



Хибридният сегмент е с прогноза за най-важен сегмент

Северна Америка доминира на пазара на онлайн/виртуалните фитнес услуги, тъй като има развита мрежа от здравни и спортни организации. В допълнение фокусът върху прецизната медицина и личната отговорност за здравето на групата на възрастните в Северна Америка води до разрастване на пазара. Също така възприемането на технологиите добавена реалност и виртуална реалност (AR& VR) за провеждане на тренировки разширява пазара. 
Азия и Тихоокеанският регион ще имат най-висока степен на растеж на пазара на онлайн фитнеса през прогнозния период, което се дължи на голямото разпространение на мобилни устройства и профитнес ориентираната политика на правителствата. Приложенията за фитнес и уелнес за мобилни устройства, които предоставят възможност за онлайн обучение и тренировки, са с висока ефективност на разходите и много подходяща форма за развиващите се страни в региона. За ръста на пазара допринасят и стартъпите на много технологични  компании в региона. 

Пазар на онлайн/виртуален фитнес
По региони




Северна Америка                Европа               Азия-Тихи океан                 ЛАМЕА



Преглед по сегменти


Пазарът на онлайн/виртуалния фитнес е сегментиран по видове стрийминг, вид на устройството, вид на сесията, модели на приходи, краен потребител и региони. Пазарът на онлайн/виртуалния фитнес по видове стрийминг (на живо и при поискване), по вид  устройства (смарт телевизори, смартфони, лаптопи и таблети, и други), по вид сесии (групови и индивидуални), по модели на приходи (абонаментни, рекламни и хибридни) и по крайни потребители (професионални фитнес клубове, отбранителни институции, образователни институции, корпоративни институции, индивиди и други). По региони пазарът се дели на Северна Америка, Европа, Азиатско-Тихоокеански регион и ЛАМЕА (Латинска Америка, Среден изток и Африка).


Въздействие на COVID-19 върху пазара на онлайн/виртуалния фитнес
Световният пазар за онлайн/виртуален фитнес услуги се разраства през последните години, но особено голям ръст показва през 2020 г. по време на пандемията, тъй като хората бяха принудени да работят и да си стоят вкъщи и да използват онлайн фитнес платформите. За това допринесоха принудителната изолация и затварянето на фитнес залите и клубовете. Прогнозата е, че онлайн фитнес пазарът ще просперира както по време на пандемията, така и в постпандемичния период. Например през 2019 г. малка част от потребителите на ум/тяло приложения използваха стрийминг на живо за своите тренировки – 7%, а предварително записани видеа – 17%. По време на пандемията 75% използват стрийминг на живо видео тренировки и 70% изплзват предварително записани на видео тренировки.

Топ фактори на въздействие


Развитието на глобалния пазар на онлайн фитнес услугите е под влиянието на фактори като нарасналата необходимост от усъвършенствани фитнес сесии за постигане на добро физическо и психическо състояние на потребителите, липса на график за посещение на фитнес клубове, нарастващ интерес на застрахователи към онлайн фитнес услугите с цел намаляване цената на застрахователни услуги, нарастваща нужда от AR или VR базиран фитнес и нарастващото търсене на здравословни хранителни продукти. Растящата популярност на онлайн фитнес програмите сред групата на възрастните потребители, породена от техния нарастващ интерес към здравето и фитнеса, се очаква  да доведе до допълнително разрастване на пазара през следващите години. Неблагоприятни фактори като прекъсвания в излъчванията, които се дължат на технологични бъгове, както и  липсата на контакт с инструктора ще имат своето неблагоприятно влияние върху развитието на пазара на онлайн фитнес услугите.


Нараснала необходимост от усъвършенствани фитнес сесии
Фокусирането на потребителите върху здравословен начин на живот расте все по-бързо с нарастващата популярност на гъвкавите тренировки, балансираните диети и подобреното здравословно състояние. Значимата нужда от усъвършенствани фитнес програми по света с цел постигане на здравословен начин на живот е предизвикателство към доставчиците на онлайн фитнес услуги да разработват стратегии, с които да отговорят на търсенето на потребителите. Например през м. април 2020 г. My Virtual Mission, един от технологичните лидери във виртуалните фитнес услуги, пусна платформата Race Host, която съдържа разширени функции за предприемачи, бизнеси и благотворителност, което им дава възможност да станат домакини на виртуални фитнес събития, да се ангажират с целеви аудитории, да генерират приходи и да разширят своя глобален пазарен обхват.


Нарастваща популярност на онлайн или виртуалните фитнес услуги сред групата на възрастното население (Elderly population) 
Виртуалният или онлайн фитнес насърчава към регулярни тренировки възрастното население с цел добро физическо състояние и пеодоляване на различни здравословни проблеми, които се появяват с напредването на възрастта. Възрастните хора се фокусират върху здравословния начин на живот и следват съветите на квалифицираните специалисти във фитнеса, които могат да ги насочат как да постигнат добро здраве и добро физическо състояние с тренировки и подходяща диета. Използването на онлайн фитнес услугите сред тази възрастова група набира инерция, тъй като те наемат виртуални инструктори за правилното изпълнение на рутинните фитнес процедури.

Ключови ползи за заинтересованите страни


- Настоящото изследване включва анализ, тенденции и бъдещи очаквания за пазара на онлайн/виртуалните услуги, необходими при определяне на предстоящи инвестиционни ниши.
- Изследването съдържа информация относно ключови драйвъри, задръжки и възможности на онлайн/виртуалния пазар на фитнес услугите.
- Големината на пазара на онлайн/виртуалните фитнес услуги е анализиран количествено в периода 2019 -2027 г., за да бъдат изтъкнати финансовите способности на индустрията.
- Анализът илюстрира възможностите на потребители и доставчици на пазара на онлайн/виртуалните услуги.

Ключови пазарни сегменти


По вид стрийминг: на живо и по поискване.
По вид сесия: групова или индивидуална.
По вид устройство: смарт телевизори, смартфони, лаптопи и таблети, и др.
По модели на приходи: абонамент, реклами и хибридни.
По крайни потребители: фитнес зали, спортни институции, отбранителни институции, образователни институции, корпоративни институции, индивидулни потребители и др.
По региони: Северна Америка, Европа, Азиатсо-Тихоокеански регион, LAMEA (Латинска Америка, Среден изток и Африка).







 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: