Кои са двигателите на пазара за бързо хранене

Кои са двигателите на пазара за бързо хранене Снимка: Photo by Jonathan Borba on Unsplash

Размерът на пазара за бързи ежедневни ресторанти се оценява на 125,6 млрд. долара през 2019 г. и се очаква да достигне 209,1 млрд. долара до 2027 г., регистрирайки CAGR от 10,6% от 2021 до 2027 г.

Пазарът за бързо хранене цъфти в последните години. Технологиите и доставките до дома са едни от водещите фактори за доброто представяне на индустрията. Но какво още подпомага развитието на сектора?


Въвеждането на концепцията за облачни кухни (cloud kitchens) е помогнало за намаляването на капиталовите разходи. Тези кухни се характеризират като пространства, които ресторанти наемат, за да приготвят поръчки за доставки по домовете. Ниските капиталови разходи и по-високите граници на печалба водят до значителни инвестиции в бързи ежедневни ресторанти.


Освен това повишената автоматизация в кухнята и появата на доставчици до дома допълнително създават нови възможности за растеж на такива кухни по целия свят. Разширяването на услугите за доставка заедно с облачните кухни увеличават продажбите и печалбите на ресторантите за бързо хранене през следващите няколко години.


Около една трета потребители в Азиатско-Тихоокеанския регион използват услуги за доставка до вратата, за да получат храната си. В резултат на това през последните няколко години се наблюдава бързо разширяване на услугите за онлайн доставка като Uber eats, Swiggy, Zomato, DoorDash, Deliveroo. Технологията за доставка до дома води до по-голямо удобство за хората по целия свят.


Съоръженията, предоставяни от онлайн агрегатори като предварителна поръчка, персонализиране и бърза доставка, също увеличават растежа на ресторантите за бързо хранене по целия свят. Очаква се услугите за доставка до врата да продължи да дава тласък на растежа на пазара за ресторанти за бързо хранене през следващите години.


Хранително-вкусовата промишленост бе силно засегната след избухването на коронавируса. Епидемията започна в Китай, което доведе до блокиране и прекратяване на дейностите за хранене в ресторанти в цялата страна. Търсенето на храна от заведения за бързо хранене в Китай също се очаква да намалее. Освен това появата на втора вълна от коронавирус в Китай е едно от основните предизвикателства, с които страната се очаква да се сблъска през следващите дни.


Други азиатски страни са изправени пред същото положение. Строги правила в целия индийски субконтинент нарушават веригата на доставки и прекъсват производствените дейности. Продължителността на огнището на вируса остава ключов фактор за оценка на цялостното въздействие на пандемията, но се очаква недостигът на работници и прекъсването на веригата на доставки да останат основни предизвикателства за ангажираните заинтересовани страни в региона


Бързо трансформиращата се индустрия за хранителни услуги придава голямо значение на приемането на технологии за по-добри и ефективни операции. С включването на софтуер за планиране, цифрово проследяване на инвентара, автоматизирани инструменти за закупуване и дигитален мениджър на таблици за резервации, индустрията за хранителни услуги отбеляза огромни скокове по отношение на генерирането на приходи, управлението на запасите, удовлетвореността на клиентите и ефективността на работата.


Включването на такъв софтуер се очаква да продължи да служи като доходоносна възможност за ангажираните заинтересовани страни в индустрията на ресторантите за бързо хранене за управление на опашки, инвентаризация, покупка и други ключови операции.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: