Глобален анализ на пазара на гръцко кисело мляко

Глобален анализ на пазара на гръцко кисело мляко Снимка: pixabay.com

Прогноза на развитие до 2027 г.

Размерът на пазара на гръцко кисело мляко се оценява на $ 7,2 милиарда през 2019 г. и се очаква да достигне $ 11,2 милиарда до 2027 г., нараствайки при CAGR от 10,9% от 2020 до 2027 г. пробиотици, витамини и минерали. Те действат като консервиращи продукти за храна, която обикновено има много кратък срок на годност. Ферментиралото мляко се приготвя чрез инокулация на култура и ензим, който превръща лактозата в млечна киселина. Този процес на инокулация и ферментация на мляко предлага различни гами от продукти като масло, сирене, кисело мляко, кефир и други. Киселото мляко е известна храна в тази категория.

 Поради гореспоменатите свойства киселото мляко предлага редица ползи за здравето. То е основен източник на пробиотични бактерии. По време на процеса на преобразуване се отделят различни вещества, които включват диацетил, оцетна киселина и ацеталдехид, които помагат да се придаде характерен вкус и аромат на киселото мляко. Тези ферментирали млечни продукти не само придават вкус, но също така осигуряват текстура и консистенция на определени продукти като дипове и сосове.

Потребителите, които имат непоносимост към лактоза, предпочитат ферментирало кисело мляко, тъй като е лесносмилаемо в сравнение с неферментирало мляко. Следователно нараства търсенето на кисело мляко сред хората, страдащи от непоносимост към лактоза. Промените в модела на потребление сред потребителите допринасят за растежа на гръцкия пазар на кисело мляко. Най-значителните ползи за здравето, предлагани от гръцкото кисело мляко, са подобрената усвояемост и пробиотичните бактерии, присъстващи в продукта, което помага да се потиснат определени патогени чрез неговото антибактериално свойство. 

Смята се също, че гръцкото кисело мляко има антиканцерогенен ефект и може да предпази от някои видове рак. Освен за здравето, процесът на ферментация спомага за удължаване срока на годност на гръцкото кисело мляко. 

Перспективите за пазара на гръцко кисело мляко са положителни с пускането на няколко нови продукта през прогнозния период, а гръцкият пазар на кисело мляко се очаква да има ръст през прогнозния период.

Изборът на подходяща култура, необходима за процеса на ферментация на млечни продукти, обаче е сериозен проблем, с който се сблъскват гръцките производители на кисело мляко. Тъй като не всяка култура помага за удължаване срока на годност на продукта. Това ограничава растежа на гръцкия пазар на кисело мляко. Освен това правителственото регулиране в някои страни относно допустимата култура за процеса на ферментация затруднява пазарния дял на гръцкото кисело мляко.

Гръцкият пазар на кисело мляко е сегментиран по вид, вкус, канал за разпространение, източник и регион. По вид на продукта се категоризира в пълномаслено мляко, нискомаслено и обезмаслено. По вкус се класифицира на обикновена, ягода, боровинка, ванилия и други. По канал за дистрибуция пазарът се разделя на супермаркет/хипермаркет, магазини, онлайн магазини и др. По източник се разделя на органични и конвенционални. По региони гръцкият пазар на кисело мляко се анализира в Северна Америка, Европа, Азиатско-Тихоокеанския регион и LAMEA.

Северна Америка и Европа са известни като доминиращите региони в анализа на гръцкия пазар на кисело мляко. Европейските страни са свидетели на по-висок процент на търсене на гръцко кисело мляко от страна на потребителите. Някои от ключовите макроикономически фактори като повишаване на осведомеността за здравето и скок на доходите на глава от населението също играят важна роля за допринасянето за общия растеж на гръцкия пазар на кисело мляко.

Очаква се обаче азиатско-тихоокеанският пазар на гръцко кисело мляко да покаже значителен растеж в бъдеще поради нарастващото търсене на различни видове ферментирали млечни продукти като кисело мляко, масло и сирене, консумирани в продукти за бързо хранене. В допълнение регионът е свидетел на значителен ръст в броя на основните потребители на ферментирали млечни продукти. 

Сред ключовите компании, представени в доклада на гръцкото кисело мляко, са Chobani Global Holdings, Inc., FAGE International SA, General Mills Inc. (Yoplait), Danone SA, Stonyfield Farm (lactalis), Nestlé SA, Unternehmensgruppe Theo Müller, The Hain Небесна група (Гръцките богове), The Kroger Co. и Wallaby Organic.


 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: