Ефектът на COVID-19 върху тенденциите при закупуване на автомобили

Ефектът на COVID-19 върху тенденциите при закупуване на автомобили Снимка: Pixabay

През март 2020 г. 1 от всеки 10 купувачи на автомобили в САЩ заявява, че е направил покупката си онлайн.

Това може да не изглежда много за държава, в която електронната търговия процъфтява и потребителите поръчват почти всичко онлайн – от телевизори с голям екран до матраци, но през 2018 г. само 1% от закупилите автомобили в САЩ са го направили онлайн.

 

Факт е, че доскоро американските потребители проучваха обстойно в интернет, преди да си купят превозно средство, но самата покупка почти винаги извършваха в автокъща. Но пандемията принуди хиляди продавачи да затворят своите шоуруми и сега клиентите извършват дори финалните сделки онлайн.

 

Хората вероятно ще продължат да купуват коли онлайн дори и сега, когато автосалоните постепенно започнаха да отварят врати отново. Дори COVID-19 временно да затвори бизнеса и да доведе до масова безработица, потребителите очевидно ще продължават да търсят да закупят кола в интернет, а не просто да разглеждат.

 

В търсачките търсенето на „продажби на автомобили“ е нараснало в световен мащаб с над 60% на годишна база, а на най-добрата кола“ – с над 80% на годишна база. 

 

Освен проучване на цените и наличността, 66% от купувачите казват, че се чувстват комфортно да изживеят и други аспекти на колите (например тестово каране) изцяло онлайн или в комбинация между онлайн и офлайн.

 

На въпроса защо се свързват с продавачите на автомобили предварително, клиентите дават следните отговори:

 

48% имат запитвания относно модели или функции;

48% – относно цените;

40% искат да проверят наличността.

 

Въпреки че повечето предварителни проучвания потребителите предпочитат да правят онлайн, когато дойде време за закупуването на колата, те предпочитат да отидат на място, като прекарват средно 2 часа и 46 минути в автокъщата, според проучване на Cox Automotive. По-голямата част от това време преминава в попълване на документи или обсъждане на лизинг. И колкото по-дълго прекарват потребителите в автокъщата, според доклада, толкова повече удовлетворението им спада.

 

73% от купувачите на автомобили казват, че се чувстват удобно да преговарят за покупка, лизинг или условия за финансиране изцяло онлайн или чрез комбинация от онлайн и офлайн обсъждания. 63% от купувачите твърдят също така, че са готови да обмислят поръчката на бъдещата си кола онлайн, а 65% очакват да им се предоставят повече възможности за онлайн покупки в бъдеще.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: