7 от 10 французи се опасяват да не изчезнат малките квартални магазинчета

7 от 10 французи се опасяват да не изчезнат малките квартални магазинчета Снимка: Pixabay

Те заявяват, че се чувстват силно привързани към продукцията на дребните местни производители.

Това показват две проучвания, проведени от Института Yougov за American Express, във Франция сред 1008 потребители на възраст над 18 години и сред 184 занаятчии и местни търговци.

 

По-голямата част от французите (69%) се страхуват, че малкият квартален бизнес може да затвори заради кризата, което показва изградена силна връзка между търговците и клиентите. Самите търговци от своя страна също са притеснени – половината от предприемачите с малък местен бизнес споделят, че се тревожат за оцеляването на своите фирми.

Повод за притеснения действително има, тъй като според статистиката малките магазинчета във Франция са регистрирали средно 40% спад в дейността си от началото на здравната криза. Ако настъпи втора вълна от епидемията и се стигне до повторно затваряне и ограничаване на икономиката, двама от трима местни търговци (64%) смятат, че няма да имат достатъчно капитал, за да се справят.

 

Изследването също така е показало, че половината от анкетираните французи посещават кварталните търговци по-често, отколкото преди началото на ограниченията – една  тенденция, която анализаторите обясняват с няколко фактора.

 

„Производителят от моя регион, това съм аз“

 

„Всички проучвания в последно време го показват французите се отнасят все по-недоверчиво към големите хипермаркети и същевременно се чувстват уверени в малките магазинчета", уточнява Филип Моати, икономист и съпредседател на Обсерваторията Общество и потребление.

 

Това доверие може да се обясни, наред с други неща, и с личния контакт с търговеца, когото 79% от анкетираните разглеждат като „лицето и идентичността на моя квартал“. Особено в по-малките населени места и в селските райони привързаността към продуктите от своя край са много важни за французите. Едновременно с това, разбира се, те отделят голямо значение и на качеството. До същото заключение са достигнали и в едно друго скорошно проучване, публикувано от Le Progrès през юни 2020 г., което недвусмислено показва, че консумацията на сезонни продукти с местен произход се предпочита от 78% от французите.


Освен желанието за солидарност към местните производители, допълнителен аргумент за преминаване към местно производство е и екологичното съзнание. За много хора става все по-важно да „избягват продукти, които са обиколили планетата, преди да пристигнат в чиниите им“, твърди Филип Моати.

 

Влиянието на онлайн търговията

Подкрепата за местния бизнес обаче се отнася само за хранителните магазини, показва още изследването. Магазините, предлагащи друг тип стоки, не срещат подобна солидарност, а и са допълнително застрашени от разрастването на електронната търговия, чиито продажби продължават да се покачват. 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: