Глобалният пазар на замразени храни
- Храни
- Източник: www.alliedmarketresearch.com
- Автор:
Размерът на пазара на замразени храни се оценява на $291,8 млрд. през 2019 г. и се очаква да достигне $404,8 млрд. до 2027 г. Индустрията все още се развива, но бележи постоянен растеж през последните години.
Продуктовият пазар включва различни хранителни продукти, включително готови ястия, зеленчуци и плодове, картофи, месо и птици, морски дарове. В готовите ястия, освен пакетирани готови за консумация храни, се включват още хлебни изделия, закуски и десерти.
Изследванията показват, че замразените продукти не се различават по отношение на хранителната си стойност от пресните и дори могат да предложат повече ползи за организма. Проучване установява, че замразяването спомага за задържането на важни хранителни вещества като витамин Е, калций и желязо и дава възможност да разполагаме с разнообразна храна целогодишно.
Основните потребители на замразени хранителни продукти в момента са предимно бизнес купувачи - хотели, заведения за обществено хранене, ресторанти и вериги за бързо хранене. Замразеното месо, птици и морски дарове са сред най-често използваните хранителни стоки в Северна Америка и Европа. Европа е и най-големият пазар на замразени хлебни изделия и десерти.
Увеличаването на употребата на замразените храни от гиганти като KFC, McDonald’s, Pizza Hut, Subway и Frozen Potatoes действа като двигател на глобалния пазар на продукта. Потребители като големи хотелски вериги, курорти и ресторанти за бързо обслужване стимулират растежа на този пазар.
С увеличаването заетостта на жените, за тях става значително трудно да приготвят ястия в дома, което води до увеличаване на консумацията на замразени готови ястия. Според Министерството на труда на САЩ равнището на заетост на жените през 2019 г. е 46%. В Китай процентът на заетост на жените е около 43,7%, а в Южна Африка - около 45%. Този фактор се оказва основен и движи растежа на този пазар.
Според анализ на пазара на замразени храни най-големи приходи генерират замразените готови ястия, следвани от замразеното месо и продукти от птиче месо. Сегментът на готовите ястия заема основния дял от 34,6% през 2019 г. Очаква се сегментът на замразените картофи да расте с най-бързи темпове до 2027 г.
По отношение на региона Европа беше най-важният пазар през 2019 г. Старият континент държи най-високия пазарен дял от 34,9%. По-големите разходни възможности на потребителите и икономическата стабилност бяха едни от основните причини за растежа на продуктовия пазар в европейския регион. Като ключов фактор анализаторите определят и натовареният начин на живот на потребителите.
Сегментът на замразените здравословни закуски придоби популярност през последните години благодарение на нарастването на потребителите, които се опитват да водят здравословен живот. Стремежът да се осигури разнообразна и здравословна храна също са фактор, който и в бъдеще ще оказва влияние върху този пазар.
В бъдеще увеличените инвестиции в научноизследователска дейност и укрепването на дистрибуторската мрежа ще допринесат значително за растежа на пазарния сегмент на замразените готови ястия. Ефективни изследвания, разработки и иновации ще допринесат за все по-широкото разпространение на продукта и за увеличаване на потреблението.
Очаква се Азиатско-Тихоокеанският регион да се превърне в един от големите потребители на замразени храни поради многото развиващи се страни. Производители от цял свят инвестират в техните икономики, което се очаква да окаже влияние, като увеличи търсенето на замразени храни в този регион.
Още по темата във
facebook